سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ | Tuesday 16 April 2024

یک عده بیکارِ تنبل و تن‌پرور فقط داد و بیدا می‌کنند که ما بیکاریم، ما ازدواج نکرده‌ایم، گرانی است، تورم است، مسکن نداریم، تحریم هستیم…، هی بهانه الکی می‌آورند که آسایش را از آدم بگیرند.

یک عده بیکارِ تنبل و تن‌پرور فقط داد و بیدا می‌کنند که ما بیکاریم، ما ازدواج نکرده‌ایم، گرانی است، تورم است، مسکن نداریم، تحریم هستیم...، هی بهانه الکی می‌آورند که آسایش را از آدم بگیرند.

به گزارش ” انارما” ، داشتیم با خودمان فکر می‌کردیم، که هر چیزی برای خودش نعمتی است، بیکاری هم یکی از نعمات پنهان الهی است که درک این نعمت بزرگ از عهده هر کسی بر نمی‌آید.

همین ما خودمان، وقتی جوان بودیم، آرزو داشتیم که یک چند صباحی بیکار شویم، انقدر کار نکنیم، نمی‌دانیم چطور مردم با وجود فراهم شدن بستر بیکاری و اوقات فراغت در دولت تدبیر و امید، انقدر قدرناشناسند و همه‌اش می‌نالند.

این مردم لیاقتشان همان سرکار رفتن است، ما هم آنها را سر کار می‌گذاریم تا یک چند صباحی سرگرم شوند، مثلاً الان اگر همه سر کار بودند، با زبان روزه، نصف جمعیت کشور از زور کار تلف می‌شد، دیگر به افطار و ربنای استاد نمی‌رسیدند.

ما خودمان در دولت، آرزو می‌کنیم یک روز بیکار شویم، استراحت بکنیم، به مسافرت برویم، هی باید برای ربنای استاد تلاش کنیم، برای رفع حصر بدویم، همینطور کار است که سرمان ریخته.

حالا یک عده بیکارِ تنبل و تن‌پرور فقط داد و بیدا می‌کنند که ما بیکاریم، ما ازدواج نکرده‌ایم، گرانی است، تورم است، مسکن نداریم، تحریم هستیم…، هی بهانه الکی می‌آورند که آسایش را از آدم بگیرند.

انقدر ما را مشغول این مسائل الکی کردند که یادمان رفت پول مَش رجبِ بقال را بدهیم، ماست گرفتیم گفتیم بزند به حساب، بعد می‌گویند ما حقوق نجومی می‌گیریم.

انقدر سرمان گرم شد که نفهمیدیم کِی و چطوری یک جاسوس، سر از دفتر حسام ننه مرده ما درآورد، این روزها حسام اصلاً حال و روز خوبی ندارد، هم روزه او را برده است و هم دیگر توئیت نمی‌گذارد، به او گفتیم حسام جان یک توئیت بگذار و بگو آیا رابطه‌ای بین جاسوس و رفع حصر در این دولت هست؟

گفتیم فضا را شلوغ پُلوغ کن، این مردم فکر می‌کنند که تو به خاطر رفع حصر جاسوس آوردی به دفترت و بابت آن گند قبلی هم که زدی تو را می‌بخشند، اگر قالیباف و میرسلیم گیر ندهند، مردم ما مردمان بسیار خوبی هستند، چیزی را به دل نمی‌گیرند.

این نعمت‌زاده می‌گوید مگر ما به غیر از دستور فوق محرمانه قورمه سبزی و آبگوشت مادربزرگ‌ها چه چیز محرمانه‌ای داریم که جاسوس بیاید و جاسوسی کند.

ما هم با نظرش موافقیم، ما که الله‌وکیلی و بینی و بین‌الله همین جوری هر چه که داریم به اینها می‌دهیم، دیگر چه احتیاجی به جاسوس فرستادن بودن، به ما خیلی برخورد.

دیشب خواب پریشانی دیدیم، خواب دیدیم یک عده بیکار دنبالمان کردند، ما هی فرار به جلو می‌کردیم، اینها هی سرعتشان بیشتر می‌شد، تصمیم گرفتیم برگردیم و به سمتشان بدویم، آنها هَنگ کردند و بعد به عقب‌رو فرار کردند، احساس جلال و شکوه کردیم.

از اختر خانم، تعبیرش را پرسیدیم، گفت که این که بیکار شما را دنبال می‌کرد معنی‌اش سامانه کارورزی است که همینجور بیکار روی بیکار ثبت‌نام می‌کند، و اینکه شما آنها را دنبال کردید و آنها فرار کردند، معنی‌اش این است که شما زیر وعده می‌زنید.

این را که گفت، خیالمان راحت شد، ترسیده بودیم که این جریان بیکاری در کشور واقعیت داشته باشد.

الهی شکر، خطر از بیخ گوشمان گذشت.

انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

J پنج‌شنبه 8 ژوئن 2017 - 1:17 ق.ظ

شیرین بود…ممنون

شاغل جمعه 9 ژوئن 2017 - 4:40 ق.ظ

عالیه

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی