جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس گفت: خریداران عراقی، افغانی، پاکسانی و هندی وارد بازار پسته ایران شده اند و بدون هیچ نظارتی آنها محصولات پسته را خریداری می کنند که باعث از دست دادن بازارهای جهانی ما شده است…

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس گفت: خریداران عراقی، افغانی، پاکسانی و هندی وارد بازار پسته ایران شده اند و بدون هیچ نظارتی آنها محصولات پسته را خریداری می کنند که باعث از دست دادن بازارهای جهانی ما شده است.

به گزارش انارما به نقل از  ایسنا، “احمد انارکی محمدی” ظهر دیروز ۱۹ مردادماه در جلسه ستاد عالی پسته کرمان گفت: به دلایل مختلف در سال های گذشته برخی از بازارهای جهانی پسته را از دست داده ایم.
وی با بیان این که اکنون ۱۷ استان کشور درگیر پسته شده اند، تصریح کرد: در گذشته استان کرمان تنها استان کشور در بحث تولید پسته مرغوب بوده است، اما اکنون به دلیل تغییر اقلیم متاسفانه هزینه تولید پسته استان بالا رفته است.
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با بیان این که خریداران عراقی، افغانی، پاکسانی و هندی وارد بازار پسته ایران شده اند ، گفت: نمی توانیم مرزها را ببندیم بنابراین حضور در بورس باید فرهنگ سازی کنیم و این فرهنگسازی از مدارس باید آغاز شود.
انارکی محمدی تصریح کرد: بازار بورس یک ظرفیت خوب برای استان است و تجمیع خرده فروشان یکی از مزیت های بازار بورس است.
وی بیان کرد: از مجموع ۳۰۰ هزار هکتار اراضی سطح زیر کشت پسته استان کرمان حدود ۴۰ هزار هکتار آن در رفسنجان است، اما مهمترین مشکل ما کمبود آب می باشد.

انتهای پیام

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی