سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tuesday 23 April 2024

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: در شهرستان‌های انار و رفسنجان ۱۸۶ بهورز در خانه‌های بهداشت مشغول فعالیت هستند و ۱۱ نفر بهورز به‌زودی به جمع بهورزان افزوده می‌شود

به گزارش ” انارما ” ، احمد جمالی‌زاده صبح امروز در همایش بهورز به مناسبت دوازدهم شهریورماه روز بهورز اظهار داشت: سال ۶۳ بعد از تحقیقات و بررسی در حوزه سلامت به ویژه وضعیت بهداشت و درمان روستاها تصمیم به راه‌اندازی خانه‌های بهداشت در روستاها گرفته شد که به سیستم شبکه بهداشت بپیوندند و پس از آن تصمیم، نخستین خانه بهداشت روستاهای کشور در یکی از روستاهای ارومیه راه‌اندازی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان با بیان اینکه در حال حاضر هزاران خانه بهداشت در سراسر کشور ایجاد شده است، افزود: حاصل این کار بزرگ نظام شاخص‌های خوب بهداشت و سلامت است و کاهش میزان مرگ و میر مادر و کودک از جمله این خدمات است.

وی خاطرنشان کرد: عامل مرگ و میرها امروز با گذشته متفاوت شده است در گذشته مالاریا، سل، کزاز، طاعون و….عامل مرگ‌ها است و با توجه به اینکه یک عامل داشت مبارزه با آن راحت‌تر بود.

جمالی‌زاده ادامه داد: امروز چهره و عوامل مرگ و میرها عوض شده مرگ و میرهای زودرس بین سنین ۳۰ تا ۶۰ و ۷۰ سال شده و بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان‌ها عامل اصلی مرگ و میرها شده است و مردم با آموزش‌های خودمراقبتی سلامت خود را مدیریت می‌کنند و تاثیر بسزایی در سلامتی خود و خانواده بگذرند.

وی با اشاره به اینکه در کشور بالغ بر ۱۸ هزار بهروز فعالیت می‌کنند و در شهرستان‌های رفسنجان و انار ۱۸۶ بهورز در خانه‌های بهداشت مشغول فعالیت هستند، اضافه کرد: ۱۱ نفر بهورز به‌زودی به جمع بهورزان افزوده می‌شود و ۱۴ نفر دیگر سال آینده به این جمع می‌پیوندند که با جذب این ۱۴ نفر تا دو سال آینده کمبود بهروز نخواهیم داشت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان با بیان اینکه بهورزان در خط مقدم جبهه سلامتی هستند، متذکر شد: بهورزان مورد اعتماد همه مردم روستا هستند/فارس

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی