پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024

نیروی انتظامی در حوزه‌های مختلفی اعم از اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و غیره ورود پیدا کرده و منشا خدمات بسیاری در کشور شده است

به گزارش انارما ” ؛  نیروی انتظامی به عنوان یکی از نیروهای مهم در قوای مسلح کشور است که وظیفه حفظ و حراست از امنیت در داخل کشور را بر عهده دارد. این نیرو در حوزه‌های مختلفی اعم از اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و غیره ورود پیدا کرده و منشا خدمات بسیاری در کشور شده است.

همچنین حفظ امنیت مرزها، برخورد و جمع‌آوری اراذل و اوباش جلوگیری از قاچاق کالا، مواد مخدر و سوخت از دیگر اقدامات بسیار مهم نیروی انتظامی در کشور است.

این نیرو در زمان دفاع مقدس نیز رشادت‌های زیادی از خود نشان داده است. کل آمار شهدای نیروی انتظامی با احتساب دفاع مقدس، ژاندارمری، کمیته و شهربانی بعد از ادغام، حدود ۱۲ هزار و ۷۰۰ تن است. همچنین ۲۰ هزار و ۲۱۷ نفر جانباز و ۲ هزار و ۷۱ نفر آزاده از این نیرو در مسیر انقلاب هزینه شده است.

پس از دفاع مقدس نیز این نیرو شهدای بسیاری را در جهت تامین امنیت مردم تقدیم انقلاب و کشور کرده است.

نیروی انتظامی پس از ادغام و تشکیل ساختار جدید تاکنون ۶ فرمانده به خود دیده است. اولین فرمانده این نیرو سرتیپ محمد سهرابی بود که در سال ۱۳۷۰ حکم خود را از مقام معظم رهبری دریافت کرد. پس از آن سیف‌الهی، لطفیان، قالیباف، احمدی‌مقدم و اشتری فرماندهان بعدی این نیرو بودند.

دامنه خدمات‌دهی نیروی انتظامی همزمان با پیشرفت تکنولوزی و فضای مجازی در کشور گسترش یافته است. متاسفانه به دلیل عدم آشنایی مردم با این فضا دچار مشکلات زیادی گشته‌اند که اگر آموزش درست و صحیحی در این زمینه ارائه شود مطمئنا می‌توان جلوی این آسیب‌ها را گرفت.

امید است تا در این هفته مردم شریف ایران قدردان این نیروهای سختکوش خود بوده و آنها را در اجرای ماموریت‌های خود یاری رسانند.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی