پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024

کارشناس مسائل سیاسی گفت : آیا اعلام افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارکنان دولت قبل از تصویب مجلس مبهم و رنگ و بوی سیاسی ندارد و آیا مجلس را در مقابل کارکنان و کارمندان قرار می دهد ؟

به گزارش ” انارما ” ؛ سید حسین صابری کارشناس مسائل سیاسی از شهرستان انار  با اشاره به این که بودجه و امور مربوط به آن یکی از موضوعات مهم کشور ، دولت و مجلس است  ، اظهار داشت : با توجه به نقش مهم آن در اداره سالانه و بلندمدت کشور توجه و دقت به آن از اهمیت بالایی برخوردار است .

وی گفت : یکی از ویژگی های دولت امید و اعتدال ارائه به موقع لایحه بودجه به مجلس است و در چند روز پیش بود که ریاست جمهوری دستورالعمل تهیه بودجه سال ۹۷ را به متصدیان اعم ابلاغ کرد .

این کارشناس مسائل سیاسی خاطر نشان کرد : تهیه ، تقدیم و تصویب بودجه مراحل خاص خود را دارد که تهیه مقدمات آن از سطوح پایین شروع و نهایتا در دولت تصویب و در آذرماه هر سال به مجلس تقدیم می گردد.

صابری با بیان این که پس از آن در کمیسیون‌های برنامه و بودجه ، تلفیق و با مشارکت های کارشناسان دولت در صحن علنی مجلس مطرح ، تصویب و جهت تایید به شورای نگهبان ارسال می گردد ، عنوان کرد : پس از بررسی انجام اصلاحات احتمالی و تایید نهایی شورای نگهبان در روزهای پایانی سال از جانب مجلس و ریاست جمهوری جهت اجرا ابلاغ می‌گردد و قاعدتاً قبل از تصویب و تایید ابلاغ ،  قابل استناد اعلام و اجرا نمی باشد.

فعال سیاسی استان کرمان تشریح کرد : در تاریخ ۱۰ مهرماه سال ۱۳۹۶ سخنگوی دولت مطلبی مبنی بر این اعلام کرد که در سال آینده ۱۰ درصد به حقوق کارمندان دولت اضافه می شود که ما ۵ درصد آن را در بودجه اضافه می کنیم و به دستگاه‌ها ابلاغ کرده ایم که ۵ درصد دیگر هم آن ها از انواع بهره وری اضافه کنند .

وی ادامه داد : حال در این جا چند سوال مطرح می باشد که در فاصله چند روز پس از اعلام و ابلاغ دستورالعمل بودجه سال ۹۷ چگونه به این جمع بندی رسیده اند و به خود اجازه داده اند که رسما از صدا و سیما و جراید اعلام کنند که ۱۰ درصد به حقوق کارکنان اضافه خواهند کرد .

صابری با تاکید بر این که افزایش حقوق برای کارمندان لازم است ، بیان کرد : اما این عدد پیشنهادی از کجا آمده و در کدام کمیسیون به تصویب رسیده است و چرا قبل از تصویب مجلس اعلام می شود ؛ آیا این اقدام مبهم رنگ و بوی سیاسی ندارد و مجلس را در مقابل کارکنان و کارمندان قرار نمی دهد ؟

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد : اگر به هر علتی این موضوع  تصویب نشود چه اتفاقاتی رخ می دهد ؛ در حالی این اظهار نظر مطرح شده است که هنوز پرداخت حقوق ، مزایا و سایر مطالبات کارکنان در ۶ ماهه دوم سال ۱۳۹۶ پرداخت نشده است.

فعال سیاسی استان کرمان خاطر نشان کرد : نوبخت در سخنان خود اعلام کرده است که به دستگاه‌ها ابلاغ کرده اند تا ۵ درصد از محل انواع بهره وری تامین و حقوق را پرداخت کنند در حالی که خود به خوبی می‌داند که دستگاه‌های اجرایی کلیه درآمدهای خود را به بهای تعریف شده و قانونی واریز می کنند و ریالی را بدون مصوبه مجلس نمی توانند هزینه نمایند .

وی در پایان اظهار داشت : آیا بدون توجه به ضوابط و مقررات می‌توان چنین اظهار نظری را کرد ؛ من به نوبخت توصیه می‌کنم که از طرح چنین مسائل خلاف غیر واقعی و مبهم پرهیز کنند و اجازه دهند که امور از مسیر قانونی خود صورت بگیرد زیرا خیر و مصلحت دولت و جامعه در این است.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی