سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ | Tuesday 16 April 2024

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هزینه های دولتی باید مدیریت شود،گفت:روند صعودی افزایش انتشار اوراق مشارکت به صلاح اقتصاد کشور نیست.

به گزارش ” انارما ” ؛ احمد انارکی محمدی  در گفت ‌و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره وضعیت انتشار اوراق مشارکت گفت:میزان انتشار اوراق مشارکت در سال های گذشته روند صعودی داشته و این روند صعودی افزایش انتشار اوراق به صلاح اقتصاد کشور نیست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:اینکه برای تامین منابع مالی برای انجام پروژه های عمرانی هرساله اتکاء به فروش اوراق مشارکت بیشتر شود،غیرقابل قبول است.

وی تصریح کرد:در واقع اتکا بودجه به موضوع انتشار اوراق مشارکت باعث انتقال بدهی ها به سال های آتی خواهد شد این در حالی است که لوایح بودجه در سال های آینده نیز مسائل خاص خود را دارد و این موضوع صحیح نیست که این روش با وضعیت مذکور تداوم یابد.

انارکی محمدی در ادامه ی گفت و گوی خود با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت افزود:اگر  بخش قابل توجهی از هزینه های دولتی مدیریت شود می توان منابع مالی مورد نیاز پروژه های عمرانی را تامین کرد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی افزود:یکی از اهداف انتشار اوراق مشارکت، این بود که شرایط برای سرمایه گذاری بخش خصوصی فراهم شود این در حالی است که تجربیات سنوات قبل بیانگر این است که خیلی  به این هدف دست نیافته ایم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:با جلوگیری از فرارهای مالیاتی، می توان سطح درآمدهای دولت را ارتقا داد که بطور بدیهی با انجام این مهم، از اتکاء به منابع مالی حاصل انتشار اوراق کاسته می شود.

پایان پیام

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی