چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 24 April 2024

یادداشتی از مصطفی افرند ، یکی از نویسندگان اناری به عنوان “ غرب زدگی” که برای این پایگاه خبری ارسال کرده است.

به گزارش ”انارما” یادداشتی از مصطفی افرند ، یکی از نویسندگان اناری به عنوان “ غرب زدگی” که برای این پایگاه خبری ارسال کرده است.

پس از سخنرانی اخیر رهبر انقلاب، شاید به دلیل تمرکز رسانه ها بر غائله دراویش جمله ای مهم از سخنرانی رهبری مغفول ماند. جمله ای که ارتباط دقیق و عمیقی با رفتارهایی از سنخ رفتار  لیلا حاتمی دارد؛ آن جا که رهبر گفت: «ما در تبلیغات ضعیف هستیم». حتماً می پرسید ارتباط این جمله با کار یک سلبریتی مثل لیلا حاتمی چیست؟ پاسخ اینکه باید بدانیم غرب، هر آنچه که هست، فرهنگ و نگرش خود را از طریق امپراطوری عظیم رسانه اعم از سینما و خبرگزاری و… به جهان عرضه کرده است و بی شک غرب زدگی لیلا حاتمی ها، معلول موفقیت امپراطوری رسانه در معرفی و بزک کردن دست آوردهای غرب و از این طریق سرپوش گذاشتن بر انحطاط سیاسی و فرهنگی تمدن غرب است.

از طرفی ضعف و صدالبته  مظلومیت تبلیغاتی ایران اسلامی و گفتمان انقلاب، ما را همیشه در موضع دفاع و  انفعال قرار داده.

حال آنکه ما باید در مصاف با هجمه فرهنگی تبلیغاتی غرب، آرایش هجومی بگیریم و تمدن منحط غربی را در بخش های مختلف معرفتی، سیاسی و فرهنگی به چالش بکشیم.

ما باید بپذیریم که زبانمان در بیان حقایق، الکن بوده است. مثلاً اگر زودتر  ماجرای نیمروز را می گفتیم، کسی نمی توانست جای جلاد و شهید را عوض کند. اگر زودتر به وقت شام را به تصویر می کشیدیم، شاید دیگر کمتر کسی به خود اجازه می داد مقابله افتخار آمیز با اهریمنِ داعش را، ماجراجویی مخرب بنامد.

لیلا حاتمی اگر مثلاً می دانست که حکومت آمریکا که    قبله غربزدگان و مثلاً تندیس آزادی بیان است در سال ۱۹۹۳، پس از آشوب  فرقه داوود یه که منجر به قتل چهار پلیس آمریکایی شد،  محل زندگی اعضای آن فرقه را تماماً به آتش کشید تا زنده زنده بسوزند، متوجه می شد که اتفاقاً در اعتراضات و اغتشاشات مختلف ایران مثل دیماه گذشته یا غائله دراویش، در مقابل آشوبگرانی که چندین نفر از هموطنان را قربانی حملات خود ساختند،  مماشات شده است. 

کوتاه سخن اینکه با تذکر بجا و هشدار اخیر رهبر و دیده بان انقلاب که از ضعف تبلیغاتی گلایه کرد،  جوانان خوش ذوق و مسئولین دلسوز انقلاب باید با مسلح شدن به  سلاح هنر، لشکر تبلیغاتی منسجم را سازماندهی کرده تا حقایق را پیش چشمان قرار دهند و دست آوردها را معرفی کنند.

در غیر این صورت همواره امپراطوری رسانه ی غرب، لیلا حاتمی ها را، آنچنان مجذوب و شیفته خواهد کرد که حاضر شوند چوب حراج به عزت خود زده، گلایه از ایران به  اجنبی ببرند و برای دلخوشی بیگانه حتی اگر به زبان خارجه تسلط ندارند،با  دست پاچگی،  انگلیسی بلغور کنند!!

#ما_در_تبلیغات_ضعیف_هستیم

مصطفی افرند

انتهای متن/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی