جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024

با توجه به افزایش هزینه ها و ثبات قیمت نان در چند سال اخیر، نانوایان اناری از قیمت نان و رشد واحدهای آزادپز در این شهرستان گلایه مند هستند

به گزارش ” انارما ” ؛ با توجه به افزایش هزینه ها و ثبات قیمت نان در چند سال اخیر، نانوایان اناری از قیمت نان و رشد واحدهای آزادپز در این شهرستان گلایه مند هستند.

یکی از نانوایی های این شهر نیز گلایه خود را اینگونه بیان کرد : همان طور که همه می دانند بیش از ۴ سال است که قیمت نان دولتی ثابت مانده است. در مقابل، به جز قیمت آرد تمام هزینه ها از جمله دستمزد کارگر، قیمت گاز و برق، قیمت خمیر مایه و نمک و سایر هزینه ها هر ساله افزایش یافته است.

در کنار این شرایط، افزایش قارچ گونه نانوایی های آزادپز، با مجوز و بدون مجوز، تاثیر منفی زیادی بر میزان پخت و در نتیجه درآمد نانوایی های دولتی داشته است. ادامه این روند، قطعاً منجر به تعطیلی بسیاری از نانوایی های دولتی خواهد شد و این به معنای نابودی تعداد زیادی شغل و اضافه شدن انبوهی از بیکاران به جمعیت بیکار کشور است.

آیا ما جزء مردم نیستیم که در طول این سال ها هیچ توجهی به درآمد و قدرت خریدمان نشده است؟ آیا گرانی تمام کالاها و خدمات بر زندگی ما تاثیر ندارد؟ شاید مسئولین تصور می کنند که در سبد کالایی ما فقط نان دستپخت خودمان وجود دارد! اگر هر ساله تنها به اندازه نرخ تورم (و شاید کمتر از آن) به قیمت نان افزوده شده بود، اکنون چنین شرایط سختی برای ما وجود نداشت و دولت نیز مجبور به تصمیم گیری در مورد افزایش چند ده درصدی قیمت نان نبود.

سال گذشته شنیدن زمزمه هایی در مورد افزایش قیمت نان تا حدودی نانوایان را به ادامه کار امیدوار کرد، اما علی رغم توافق دولت و صنف نانوایان بر روی قیمت جدید، به طور ناگهانی و در کمال ناباوری به دستور رئیس جمهور محترم موضوع به طور کلی منتفی و امید نانوایان به یأس تبدیل شد.

چنین رفتارهایی از سوی دولتمردان این شائبه را در ذهن ایجاد می­ کند که گویی سیاست دولت تدبیر و امید حذف تدریجی نانوایی های دولتی و آزاد نمودن کلی قیمت نان است.

اگر چنین باشد، روش اتخاذ شده روشی غلط و ظلمی آشکار به همه مردم است. اگر غیر از این است، ای مدعیان تدبیر! تدبیری بیندیشید تا این قشر زحمتکش بعد از سال­ها جان کندن شرمنده خانواده خود نشوند. فراموش نکنید اگر ما تاکنون دم برنیاوردیم و حرف از اعتصاب نزده ایم، از نجابتمان است و نمی خواهیم در این وضعیت بد اقتصادی نمک به زخم مردم بپاشیم، اما خدا را شاهد می گیریم که دیگر کارد به استخوانمان رسیده است.

 

انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

ناشناس چهارشنبه 4 جولای 2018 - 3:16 ب.ظ

خدا خیری به شما بده،اون سایت …. که فقط کامنتای چرت و پرت میزاره درباره نان ونانوایی،بدون توضیحی درباره مشکلات نانواها!اجرتون با خدا

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی