پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024

رشد زیاد سگ های ولگرد در انار باعث نگرانی اغلب شهروندان است و آمار گزش مردم و کودکان از سوی این حیوان ناخوانده موج شدیدی از انتقادات و گلایه ها را از عملکرد ضعیف دستگاهها بهمراه داشته است

به گزارش” انارما ” ؛ شهر انار در سال های اخیر در حالی پذیرای مناسبی برای سگ های ولگرد و بی صاحب است که به واسطه ضعف عملکرد شهرداری در نظافت محیط و محلات از زباله و پسماندهای خانگی در گوشه و کنار شهر متراکم شده و هر روز بر میزان آلایندگی آن افزوده می شود.

سگ ها از جمله حیوانات با قدرت تولید مثل بالا  به شمار می روند که به دنبال عدم اجرای برنامه های کنترلی از سوی سازمان متولی روزانه بر جمعیت این حیوان افزوده می شود که به دنبال آن مخاطراتی را برای شهروندان رقم می زند.

وفور سگ های ولگرد در بخش های مختلف شهری و حاشیه محلات خصوصا در ساعات پایانی روز مشکلات بسیاری را به دنبال دارد از این رو با تاریک شدن هوا و کاهش ترددها، جمعیت پنهان سگ های بی صاحب روانه محلات و مراکز شهر می شوند و هر آنچه که در مسیرشان وجود داشته باشند طعمه قرار می دهند.

کوتاهی سازمان های خدمات شهری در جمع آوری صحیح زباله ها موجب شده تا تمامی کوچه های شهر در کورسوی چراغ های برق میزبان گله سگ هایی باشند که اغلب ناقل انواع بیماریهای مشترک بین انسان و حیوان  از قبیل کیست هیداتیک، سالک، تب مالت می باشند.

رشد نجومی و موریانه وار سگ های ولگرد در انار باعث نگرانی اغلب شهروندان است و آمار گزش مردم و کودکان از سوی این حیوان ناخوانده موج شدیدی از انتقادات و گلایه ها را از عملکرد ضعیف دستگاهها روانه سازمان های متولی کرده است.

توسعه غیر اصولی شهر انار به سمت حواشی و بیابان ها همچنین شیوه نامناسب دفع پسماند مهم ترین عامل افزایش حضور سگ های ولگرد در محدوده های مسکونی است که با وجود ارائه طرح های متفاوت از جمعیت آن کاسته نشده و با افزایش زاد و ولد این حیوانات بی صاحب بر جمعیت آن افزوده می شود.

انتهای پیام/

 

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی