جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان مطرح کرد: طب سنتی و آب درمانی در رفسنجان مجوزی ندارد رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: آب درمانی و طب سنتی در رفسنجان مجوز ندارند؛ باید در این قضیه هماهنگی بین بخشی بین بهداشت، مطبوعات، مسئولین قضایی شهر باشد. راه اندازی ارجاع الکترونیک به پزشک متخصص از 15 شهریورماه مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان خبر داد:

نظام ارجاع مراکز بهداشتی انار تا ۱۵شهریور الکترونیکی می‌شود

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان از الکترونیکی شدن نظام ارجاع از ۱۵ شهریورماه جاری خبر داد و گفت: از این تاریخ ارجاع از روستا به پزشک متخصص در شهر به صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد

به گزارش ” انارما ” محمد جعفری در آیین تجلیل از بهورزان شهرستانهای انار و رفسنجان با اشاره به استفاده صحیح، به موقع و به جا از نظام ارجاع جهت استفاده بیمه روستاییان، افزود: با آغاز این سیستم ارجاع از روستا به پزشک متخصص در شهر به طور الکترونیکی انجام می گیرد.

وی با بیان اینکه ۸۵ درصد از درمان مردم باید به دست پزشکان خانواده انجام شود و ۱۰ تا۱۵ درصد بیماری های مردم را که لازم باشد پزشکان به اساتید متخصص خود ارجاع دهند ، اظهار داشت : در استان کرمان ارجاع بالای ۲۵ درصد است که باید کاهش پیدا کند که این موضوع موجب می شود متخصصان سر فرصت به درمان بیماران واقعی بپردازند.

جعفری ادامه داد: سازمان بیمه سلامت به عنوان بزرگترین سازمان بیمه درمانی کشور متولی درمان رایگان بیمه شدگان صندوق های مختلف اعم از عشایری، روستایی و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و همچنین افرادی است که ساکن شهر هستند ولی هیچ نوع بیمه ای ندارند.

وی تصریح کرد: از ۴۰ میلیون بیمه شده در کشور ۳۳ میلیون نفر بیمه شده رایگان هستند و یارانه ای از سوی دولت به این حوزه اختصاص پیدا کرده که خرج درمان روستاییان می شود.

جعفری گفت : بنابراین شرط سکونت در روستا باید رعایت شود و صرف اینکه شخص باغات کشاورزی اش در روستا و خود ساکن شهر است برای استفاده از بیمه روستایی صحیح نیست و بودجه بیت المال باید در جای خود هزینه شود.

احمد جمالی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان بیان کرد: این سرآغاز جدی گرفتن نقش مهم بهورزان در روستاها بود و در سال ۱۳۶۳بهورزان در پایین ‌ترین رده شغلی وزارت بهداشت و در دورافتاده‌ ترین نقاط، عاشقانه به دنبال انجام وظیفه خود برای رفع محرومیت و بهبود وضعیت مردم روستاها هستند.

وی ادامه داد: ارتباط بیشتر بین بهورزان و افراد در روستاها، در بحث عوامل زیست محیطی بحث بیماریهای قلبی و عروقی، سرطانها و آلایندگی ها موجب می شود جامعه سالم تر باشد.

۹۰ خانه بهداشت و ۳۰ مرکز بهداشتی درمانی شهری در رفسنجان و انار وجود دارد.

 

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی