جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024

نوسانات ارزی باعث شده عده ای از بازاریان سودجو، بدون درک شرایط اقتصادی موجود و مشکلات معیشتی مردم، علی رغم خرید اجناس فعلی با قیمت قبلی دلار، گران فروشی کنند.

به گزارش ” انارما ” ؛ برخی گزارشات مردمی حکایت از آن دارد که نوسانات ارزی و بالا رفتن قیمت دلار باعث شده عده ای از بازاریان سودجو سعی در گرفتن ماهی از آب گل آلود کرده و بدون درک شرایط اقتصادی موجود و مشکلات معیشتی مردم، علی رغم خرید اجناس فعلی با قیمت قبلی دلار، گران فروشی کرده و نرخ جدید دلار را مبنای فروش کالاهای قبلی کنند. 

این اقدام که با کلاه شرعی حفظ سرمایه صورت می گیرد، منجر به خالی کردن جیب مردم شده و نارضایتی عمومی را به دنبال داشته است. 

یک شهروند خانم خانه دار در خصوص بالا رفتن قیمت کالاها به بهانه بالا رفتن نرخ دلار به خبرنگار ما می گوید: امشب از مغازه ای در انار خرید کره ایم و روغن نباتی با قیمت روی کالا ۲۵۴۰۰ تومان درج شده  با عمل پاک کردن با قیمت ۳۳۰۰۰تومان می فروشند ، برخی از کالاهای وارداتی طبیعی است که به نسبت افزایش نرخ دلار، در نوسان باشند اما گرانی برخی کالاها که خرید های پیش از افزایش نرخ هستند و حتی از جمله تولیدات داخلی هسند؛ فروش به صورت نرخ روز منصفانه نیست .

آنچه از این گفتگو برمی آید نشان از عدم نظارت صحیح از سوی مسئولین صنف و همچنین برخی سودجویی ها از طرف بازاریان را دارد که دود آن تنها به چشم مردمی می رود که هر روز شاهد گرانی کالاهای ضروری خود بدون افزایش درآمد هستند و ضرورت کنترل این معضل از سوی دستگاه های نظارتی آشکار می باشد.

 با وجود فرمانداری انار، اتحادیه ها و اداره صنعت، معدن و تجارت و اصناف و ده ها دستگاه دیگر اما چرا باید شاهد این همه گرانی و بی انصافی بعضی از بازاریان  باشیم؟

انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

مغازه دار دوشنبه 8 اکتبر 2018 - 10:21 ب.ظ

….این روغن به قیمت ۳۰۰۰۰تومان از عمده فروش های یزد خریداری شده.
روغن که نبود مردم التماس میکردن اگه یکی تو انبارداری بیار حالا که ۱ روز بخاطر ۱۰ کارتن تو یزد وقت گذاشتیم حالا مارو متهم میکنن به گرون فروشی
شرایط اگه عادی بود روغن هم گیر میومد…..

م یکشنبه 14 اکتبر 2018 - 10:01 ق.ظ

چرا دیدگاه مارو نزدی اصناف قومات هستن

شادی یکشنبه 14 اکتبر 2018 - 10:10 ب.ظ

بی انصافی نکنید بوتیکها وکفش فروشها ولوازم ماشین ولوازم خانگی ها ثانیه ای قیمتها راجابجا میکنند اب ازاب تکون نمیخوره اونوقت به سوپرماکت ها گیرمیدهند روغنی که باهزاربدبختی گیرمیاوریم که مردم احتیاج دارند اونوقت طلبکارهم هستند دستمال قیمت خورده۳۵۰۰ من بافاکتورخریدم۴۰۰۰ت حالا بایدچندبفروشم

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی