پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024

وقتی دولت با سر و صدا نان را گران می‌کند و بی‌صدا بخشی از آرد سهمیه‌ای نانواها را کاهش می‌دهد، بیانگر این موضوع است که دست نانواها را برای پایین آوردن وزن خمیر چانه‌هایشان باز گذاشته‌ است.

به گزارش ” انارما ” ؛ هر از چندی شایعه گران شدن نان در انار می‌پیچد و بعد از چند وقت قیمت انواع نان بالا می‌رود و هر مسئولی نظری می‌دهد و کم‌کم که آب‌ها از آسیاب افتاد، آقایان می‌نشینند تا سال بعد و گرانی بعد و بی‌خیالی‌های بعد. نشان به آن نشان که در کنار گران شدن نان‌، هرگز به افزایش نظارت بر نانوایی‌ها و رسیدگی به وزن و کیفیت نان‌ توجهی نمی‌شود و گواه این ادعا راضی نبودن مصرف‌کننده در تمام شهر و روستاهاست.

همین چند روز پیش بود که یکباره خبر گران شدن نان، رسانه ای شد. در ابتدا معلوم نبود که علت و معیار این گرانی‌ها چیست و مردم پذیرفتند باید نان را گران‌تر بخرند و هیچ اتفاق دیگری به نفع آنها رخ نخواهد داد. وقتی نان با قیمت بالاتر به دست مصرف‌کننده رسید، آنها دیدند که نه تنها برخی از نان‌ها آب رفته و کیفیت‌شان هم اگر بدتر نشده، تغییری هم نکرده، فهمیدند که مسئولان هیچ برنامه‌ای برای بهبود وضعیت نان ندارند و نظارت‌ها هم کمافی‌السابق در حد حرف است تا دل شهروندان خوش باشد.

در این میان اولین چیزی که گلایه مردم را در بالا رفتن قیمت نان به همراه داشت عدم کیفیت نان بود. نانواها کیفیت پایین نان‌هایشان را به کیفیت پایین آردی گره می‌زنند که به آنها تحویل داده می‌شود. یکی از نانواهای شهر انار می‌گوید: «دیگر مهم نیست که چه نوع آردی را به کدام نانوایی می‌دهند. آرد نان تافتون را به لواش یا کرنو می‌دهند. حالا چطور انتظار دارید همان تافتون و یا کرنو چند سال قبل به دست مردم برسد.» البته نانواها در کنار آرد بی‌کیفیت آزاد، افزایش هزینه‌ها و دستمزد و ثابت ماندن درآمدها را هم به میان می‌کشند. نانواها از وزن چانه و خمیرشان کم می‌کنند و نان با قیمتی بالا به دست مصرف‌کننده‌ای می‌رسد که صدایش به هیچ جا نمی‌رسد. 

 

وقتی دولت با سر و صدا نان را گران می‌کند و بی‌صدا بخشی از آرد سهمیه‌ای نانواها را کاهش می‌دهد، بیانگر این موضوع است که دست نانواها را برای پایین آوردن وزن خمیر چانه‌هایشان باز گذاشته‌ است.

 

انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

نانوای اناری یکشنبه 11 نوامبر 2018 - 5:16 ب.ظ

مشکل این است که شما دو سایت انار ما وانارپرس برای عقب نماندن از یکدیگر هرازگاهی نطقی میکنید وقلمی میزنید در حالی که نه خبری دارید نه تخصصی .حقیر در قالب یک کامنت بیشتر از این نمیتونم توضیح بدهم .شاید یه روز بایک مطلب کامل بهتان فهماندم سخت در اشتباهید و قضاوت ناروا.خدا هدایتتان کند

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی