پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024

کم‌ارزش‌تر شدن دفترچه‌های بیمه و پرداختی از جیب برای دریافت خدمات درمانی موجب می‌شود تا به مرور زمان مردم تمایل کمتری به پرداخت حق بیمه داشته باشند.

به گزارش ” انارما ” ؛ برخورداری از تأمین اجتماعی ازنظر بازنشستگی، بیکاری و نیاز به خدمات بهداشتی، درمانی و مراقبت‌های پزشکی به‌صورت بیمه و غیره حقی همگانی بوده و دولت موظف است طبق قانون از محل درآمدهای عمومی و سازمان‌های بیمه‌گر از طریق دریافتی از مردم با عنوان حق بیمه، برای تک‌تک افراد به‌ویژه قشر محروم و مستضعف تأمین کند.

متأسفانه به دلایل مختلف این حق عمومی تضییع‌شده و خود مردم باید برای دریافت خدمات درمانی بیشترین پرداختی از جیب را داشته باشند درحالی‌که هرماه یا هرچند ماه یک‌بار بخشی از حقوقشان را به‌عنوان حق بیمه باید به سازمان‌های بیمه‌گر که در سال‌های اخیراً نیز با وزارت بهداشت ادغام‌شده است، پرداخت کنند.باوجود مشکلات بیمه‌ای که در سطح کشور با آن مواجه هستیم اجرای طرح سقف پذیرش بیمار در بیمارستان‌های دولتی باوجود تبعات مختلف، اما مسؤولان استان و کشور چاره‌ای برای حل این مسئله در پیش نگرفتند.

در ماه‌های اخیر کمبود برخی اقلام دارویی، لغو قرارداد بیمارستان‌های خصوصی با بیمه‌ها، کم‌ارزش شدن دفترچه بیمه سلامت و همچنین بیمه تأمین اجتماعی، موجب نارضایتی عمومی شده است.

با توجه به اینکه جمعیت کشور رو به سالمندی می‌رود و کارشناسان اذعان کردند که در آینده بخش قابل‌توجهی از کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند و به طبع نیاز به خدمات بهداشتی و درمانی و مراقبت‌های پزشکی بیشتری دارند، سازمان‌های بیمه‌گر باید پاسخگوی نیاز این قشر باشند اما در حال حاضر که شاهد کم‌ارزش‌تر شدن دفترچه‌های بیمه هستیم آیا می‌توان امیدی به بهبود وضعیت در آینده داشت؟ مطمئناً اگر مردم همچنان شاهد این ماجرا باشند تمایل کمتری به پرداخت حق بیمه داشته که تبعات ناگوار اجتماعی در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی