پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024

امام جمعه شهرستان انار گفت :روز و هفته فرهنگی شهرستان انار بهانه ای است که همه مردم ، مسئولین و دلسوزان شهرستان ابعاد مختلف اقتصادی و فرهنگی شهر را مطالعه نموده و با وجود ظرفیت‌ها و منابع مختلف ، چشم انداز های توسعه آینده شهرستان را در ابعاد مختلف بررسی و عملی نمایند.

به گزارش ” انارما ” ؛ حجت الاسلام منتظری در خطبه های نماز جمعه امروز به ۱۸ آذر روز شهرستان انار اشاره کرد و گفت: در روز ۱۸ آذر سال ۱۳۵۷ در جریان راهپیمایی های ضد رژیم شاه که در سراسر کشور برگزار می شد جمعی از مردم انار هم قرار بود در یکی از این راهپیمایی ها شرکت کنند که در چند کیلومتری بعد از شهر مورد تهاجم قرار گرفته و سه نفر از جوانان به نام شهید حسن قدیری شهید علی ندافیان شهید محمودانارکی محمدی به شهادت رسیده و بیش از ۴۰ نفر مجروح شدند.

وی افزود:روز ۱۸ آذر به عنوان روز شهرستان نامگذاری شده است که به بهانه این روز، برنامه‌های مختلفی از جمله مراسم یادواره ۱۲۰ شهید گرانقدر شهرستان انار عصر روز پنجشنبه آینده در مهدیه امامزاده محمد صالح برگزار خواهد شد.

وی در ادامه گفت :روز و هفته فرهنگی شهرستان انار بهانه ای است که همه مردم ، مسئولین و دلسوزان شهرستان ابعاد مختلف اقتصادی و فرهنگی شهر را مطالعه نموده و با وجود ظرفیت‌ها و منابع مختلف ، چشم انداز های توسعه آینده شهرستان را در ابعاد مختلف بررسی و عملی نمایند.

وی به پیام مقام معظم رهبری به بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز اشاره کرد و گفت :نماز انسان را از هر کار زشتی باز می دارد، وقتی انسان نماز می خواند ، واعظ درونی انسان دائماً از بدی فحشا و منکر می گویدکه این گفتن و تکرار کردن و بر دل فرو خواندن اثر داشته و دل را خاضع و خاشع می کند.

وی افزود:آموزش و پرورش و مدارس می توانند در عرصه اقامه نماز اثرگذارترین باشند.

وی گفت :رهبر معظم انقلاب فرمودند : مدارس را مزین کنید به اقامه نماز های جماعت ، کا اگر جوانان و نوجوانان که اهل نماز باشند سلامتی آینده جامعه را تضمین خواهند شد .

 

حجت الاسلام منتظری به واقعه روز ۱۶ آذر (روز دانشجو) اشاره کرد و گفت :منشاء جنایت شانزدهم آذر و به شهادت رساندن دانشجویان ، آمریکایی ها بودند که این یکی از سلسله جنایات آمریکایی ها در ایران بود که هنوز هم این جنایت ها ادامه دارد.

 

وی افزود : دشمنان در طول سال‌های بعد از انقلاب دنبال این بودند که از ۱۶ آذر و جنبش دانشجویی به نفع غرب و غرب گرایان استفاده کنند ، لذا دانشجویان محترم باید مواظب این جریان خطرناک باشند و در راه مبارزه با این جریان، افزایش بصیرت سیاسی و دینی و شناخت مسیر صحیح با پیروی از ارزش های دینی و انقلابی تحت رهبری های رهبر معظم انقلاب ضروری است .

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی