جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024

بیست و دومین یادواره ۱۲۰ شهید شهرستان انار با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان شهرستان انار و سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشور دیروز جمعه، ۲۳ آذر در امامزاده محمد صالح انار برگزار شد.

به گزارش ” انارما ” ؛ یادواره شهدای شهرستان انار بمناسبت هفته فرهنگی شهرستان با حضور خانواده معزز شهدا ، فرماندار ، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ، امام جمعه انار و امینشهر ، فرمانده سپاه روحانیت معزز ، نیروهای نظامی و انتظامی و سایر اقشار ، با سخنرانی سردار شریف سخنگوی کل سپاه پاسداران در محل مهدیه امامزاده محمد صالح (ع) برگزار شد.

حجت الاسلام منتظری امام جمعه شهرستان انار در این مراسم ضمن تجلیل از مقام شامخ شهدا وخانواده آنان گفت:شهیدان کسانی هستند که در عرصه های مختلف جان فشانی کردند و جان خود را تقدیم اسلام و اهل بیت نمودند. امام جمعه شهرستان انار گفت: در شهرستان انار همیشه یادواره‌های شهدا باشکوه برگزار شده و امسال هم به برکت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی این یادواره باشکوه‌تر از قبل برگزار شد.

حجت الاسلام منتظری در ادامه این مراسم گفت:واقعه حماسی و تاریخی مردم انقلابی انار در ۱۸ آذر سال ۵۷ که منجر به شهادت سه نفر از جوانان مومن و ولایتمدار به نام‌های شهید محمود انارکی محمدی، شهید علی ندافیان و شهید حسن قدیری و مجروحیت بیش از چهل نفر از راهپیمایان انقلابی شد در تاریخ شهرستان انار و استان کرمان جاودانه مانده و خواهد ماند.

سردار شریف سخنگوی سپاه پاسداران در این مراسم اظهار داشت: یادواره شهدا برگزار می شود تا فرصتی بدهد که گزارشی تقدیم محضر شهدا کنیم،زیرا اعتقاد قلبی و عمیق داریم که شهدا زنده هستند و هر رفتاری که برای آرمان های شهدا بوده و انجام داده ایم آن عزیزان را خوشحال میکند و ما را در این راه دعا میکنند.

وی گفت:یادواره شهدا برای ترسیم کردن رشادتهای جوانهای زمان رژیم ستم شاهی و هشت سال دفاع مقدس است و برای جوانان حاضر در جامعه ضروری است.

رمضان شریف افزود:این رسالت مهم است بر دوش بزرگمردان و روحانیون که آن رشادتها را به جوانان حاضر ترسیم کنند که جوانان گذشته و امام در چه سختی هایی بودند و امام چه معجزه ای کرد.

سردار شریف گفت:ما کشور مستقل هستیم و برای این استقلال بهای سنگینی پرداختیم،بیش از دویست هزار شهید تقدیم انقلاب کردیم. وی گفت: روزی بود که آمریکایی ها تحصیل کرده های مارا قبول نداشتند اما حالا ما آنها را قبول نداریم و امام چنان ابهتی به اسلام دادند که کشورهای همسایه هم بیدار شدند و اسرائیل و آمریکاهم نمیتوانند کشور ما را تصرف کنند.

وی بیان کرد: جوانان عزیز،۴۰سال است که دشمن با کودتا جنگ و درگیری قومی و مذهبی و این اخیرا هم تحریم ها میخواهند ایران را تصرف کنند اما به برکت مردمی دلیر و ولایت رهبری این فرصت را پیدا نخواهند کرد. سردار شریف بیان کردند ما نگران این بودیم که چرا دزفول و خرمشهر تصرف عراق شد و بمب باران شد،اما با دست خالی شهرهای کشورمان را پس گرفتیم و حالا در منطقه چنان قدرتی داریم که هیچ کس جرات مقابله با ما ندارد.

این مقام مسئول افزود: دفاع مقدس رودخانه پر برکتی است که به سوی ما جاری است. وی گفت:در دوسال اول دفاع مقدس امام فرمودند که پیروزی ما آزادی عراق،افغانستان،لبنان و فلسطین را به دنبال دارد که امروز به عینه این جمله را خوب درک میکنیم.

سردار شریف یادآور شدند که وصیت نامه شهدا محور این چند جمله میچرخد : آرزوی کربلا،توصیه ما به پشتیبانی از ولایت فقیه و سربلندی و عظمت ملت ایران است.

سخنگوی سپاه پاسداران گفت: امروز اگر حزب بعث،سازمان مجاهدین و دموکرات و داعش از بین رفتند به برکت تلاش و مجاهدت و تدبیر حکیمانه و پیروی امت و رهبری میباشد. وی افزود:مقام رهبری در اوایل کار داعش فرمودند که داعش در سوریه به هدفش نمیرسد که اینچنین هم شد. سردار شریف در ادامه بیان کرد که مسئولین باید تلاش کنند در سایه این امنیت صادقانه تمام وقت تلاش کنند همانطور که در تولیدات نظامی و سلول های بنیادی زبان زد شدیم در دیگر تولیدات و اقتصاد مقاومتی هم پیشرفت کنیم و کشوری ثروتمند شویم که دور از دسترس نیست.

سردار شریف بیان کردند که وقتی آمریکا تهدید کرد که دیگر بنزین به ایران وارد نمیکنند سپاه پاسداران و قرارگاه خاتم الانبیاء این پروژه را به دست گرفت و در بنزین خودکفا شدیم.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی