پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024

نماینده مردم انار در مجلس شورای اسلامی تقصیر خشکسالی و ضرر باغات پسته را به گردن دولت قبل انداخت و گفت : این یک اتفاق بدی است که سم های هندی و چینی را در دوره قبل به خورد درختان پسته دادند هم مردم از بین رفتند هم نتوانستیم کاری انجام دهیم.

به گزارش ” انارما ” ؛ احمد انارکی محمدی نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی به وضعیت سموم و استفاده بی رویه از سموم بی کیفیت در باغات پسته اشاره کرد و گفت: سموم با برچسب های تقلبی به مردم عرضه می شود ، باید نظارت بیشتری صورت گیرد، در این راستا ۱۵۰ سم فروشی غیر مجاز در کرمان و در انار و رفسنجان پلمپ شد .

نماینده مردم انار و رفسنجان بیان داشت : سالهایی که سم چینی و هندی به خورد ما داده اند نتیجه اش این شده است آفت ها چند برابر و قوی شده ، پارازیت ها و حشرات مفید از بین رفته است، در حالیکه ۷۰ درصد شیره هایی که امروز نمی توانیم مقابله کنیم را پارازیت ها از بین می بردند.

انارکی محمدی گفت: این مسئله به دست خودمان و با بی تدبیری های مسئولین خودمان اتفاق افتاد و امروز داریم صدمه می بینیم ، این یک اتفاق بدی است که سم های هندی و چینی را در دوره قبل به خورد درختان دادند هم مردم از بین رفتند هم نتوانستیم کاری انجام دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

محمد یکشنبه 20 ژانویه 2019 - 9:55 ق.ظ

بنده به عنوان یک کارشناس ارشد حفظ نباتات عرض می کنم صحبت نماینده محترم کاملا سیاسی بوده و علمی نیست.چرا که تحقیقات نشان داده است سم موونتو که از آلمان و در زمان دولت روحانی وارد کشور شده عامل عقیم شدن درختان پسته گردیده است. این در حالی است که بسیاری از کشاورزان بر عکس نماینده محترم عقیده دارند که سموم شیمیایی چینی و هندی تاثیر گذاری چندانی نه بر آفات و نه بر دشمنان طبیعی آنها ندارد.

ناشناس یکشنبه 20 ژانویه 2019 - 9:58 ق.ظ

این نماینده محترم دقیقا درست می گویند. در دولت قبل یعنی دولت اول روحانی سم موونتو از آلمان وارد ایران شد و با اینکه سم گران قیمتی هم بود امروز مشخص شده که درختان پسته را عقیم نموده است

ناشناس یکشنبه 20 ژانویه 2019 - 10:00 ق.ظ

از این اظهار نظرهای غیر کارشناسی آقای شیخ حسین هاشمیان هم داشتند موقعی که گفتند ما آب سرچشمه های کارون را می اوریم در انار و رفسنجان و تمام این شهرها زیر آب فرو می روند و محصول پسته ۷ برابر خواهد شد. اما نگفت با کدام استدلال علمی این کار امکان پذیر است

محمد یکشنبه 20 ژانویه 2019 - 10:19 ق.ظ

در سخنان نماینده محترم چندین تناقض وجود دارد.اگر سمی قوی باشد و تقلبی نباشد حتما دشمن طبیعی از قبیل پارازیت ها کشته می شوند. و این ربطی به چینی یا هندی و یا اروپایی بودن سم ندارد.پس اگر بر فرض ایشان سموم اروپایی قوی باشند و تقلبی نباشند اونها هم پارازیت ها را می کشند و نمی توان گناه کشتن پارازیت ها را به گردن سموم هندی و پینی انداخت . ثانیا اگر به دنبال تبلیغ کالاهای اروپایی و غربی هستید همه مردم دیده اند که سم موونتو که یک سم آلمانی هست و قیمت بالایی هم دارد در چند سال اخیر جوابی نداده است. از آقای نماینده که رشته تحصیلی شان هم کشاورزی است توقع نمی رفت بطور غیر تخصصی و صرفا به خاطر مسائل سیاسی وارد قضایای مربوط به کشاورزی شوند.

ناشناس یکشنبه 20 ژانویه 2019 - 3:15 ب.ظ

آره تو راست میگی آسون ترین کار اینه تقصیر رو بندازی گردن دولت قبل. خودتون این وسط چه گلی به سر مردم زدید آخه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ترابادی268 سه‌شنبه 22 ژانویه 2019 - 3:06 ب.ظ

خدا رو شکردولت قبل هست والا.نمیدونم اگه اینا دولت قبل نداشتن چی میگفتن.از ماست که بر ماست

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی