جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024

انارکی محمدی گفت: اجرای کانال ویژه مالی اروپا «INSTEX» قرار نیست تأثیر بر روند بررسی لایحه پالرمو در مجمع تشخیص داشته باشد داشته باشد؛ چرا که مجمع تشخیص مصلحت نظام باید با توجه به سیاست های کلی نظام و شرایط کشور در این راستا تصمیم بگیرد.

به گزارش ” انارما ” ؛ احمد انارکی محمدی عضو کمیسیون  اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به اجرای کانال ویژه مالی اروپا گفت: کشورهای اروپایی همواره تلاشان بر این بوده است که ارتباط مالی را داشته باشند و بتوانند در برجام باقی بمانند.

وی با بیان اینکه کشور ما بر اساس سیاست های نظام تاکنون هیچ جا عهد شکنی نداشته است، عنوان کرد: قرار نبوده که زمانی یک قرار داد بین المللی همانگونه که مسئولین  در بخش های مختلف بیان کرده اند آمادگی این را داریم که اگر اروپایی ها نیزاز برجام خارج شوند ما نیز به شرایط قبل از برجام بازگردیم.

نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با اجرای کانال ویژه مالی شاید بخشی از مراودات مالی با کشورهای اروپایی انجام شود؛ چرا که ما کشور بزرگی هستیم و صادرات و واردات کالا انجام می دهیم و برخی از کشورها نیز در کشور ما سرمایه گذاری کرده اند.

انارکی محمدی با اشاره به مطلب فوق افزود: بنابراین نیاز است که از طریق این کانال ها اقدامات مالی را انجام دهیم؛ همچنین ما باید آمادگی داشته باشیم؛ چرا که دشمنی ها علیه کشور ما بسیار وسیع است و لابی گری های قوی علیه ما وجود دارد بنابراین باید در به نتیجه رسیدن این موضع بسیار تلاش شود و اروپایی ها نیز باید محکم پای کار بیاستند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اروپایی ها مقابل ما قرار گرفته اند، اظهار کرد: اگر اروپایی ها در اجرای کانال ویژه مالی خوش عهد باشند؛ باید آن را سرپا نگه دارند.

انارکی محمدی در پایان خاطر نشان کرد: اجرای کانال ویژه مالی اروپا «INSTEX» قرار نیست تأثیر بر روند بررسی لایحه پالرمو در مجمع تشخیص داشته باشد داشته باشد؛ چرا که مجمع تشخیص مصلحت نظام باید با توجه به سیاست های کلی نظام و شرایط کشور در این راستا تصمیم بگیرد.

 

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی