چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 24 April 2024

باید دید بیان واضحات و تکرار مکررات این جلسات و چرائی مخالفت ها از مسئولین در جمع آوری قلیان سراها در چیست؟ در حالی که افراد، قلیان را جایگزین سالمی برای سیگار و تفریحات روزانه و نیمه شبانه خود می پندارند

به گزارش ” انارما ” ؛ با حضور دادستان شهرستان انار،شبکه بهداشت و درمان،نیروی انتظامی،اصناف، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان انار مصوبه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان اناربرای اولین بار ساماندهی و جمع آوری قلیان سراهای شهرستان انار را کلید زدند.

در ابتدا با مخالفت صاحبان قلیان‌سرا همراه بود تا جایی که دامنه اعتراضات در سطح وسیع‌تر پیگیری می شد و کار تا جایی پیش رفت که آخرین مهلت جمع‌آوری قلیان از واحدهای صنفی در سطح شهرستان انار آغاز و در مهرماه امسال اعطای مهلت ۱۵ روزه برای جمع‌آوری قلیان سراها صادر شد.

حال پس از گذشت ماه ها این سئوال مطرح است که آیا قلیان سراهائی که تا پاسی از شب مکانی برای استعمال و دورهمی نیمه شبانه که تفریحی برای امرارومعاش یک عده شده، باز شدن این مکان ها مهم نبوده یا کشیده شدن ده ها جوان و نوجوان یک عده خانواده به دام اعتیاد که آنهم به دلیل ناآگاهی توسط برخی افراد در این مکانها به دام اعتیاد و … گرفتار می شوند برای مسئولین مهم است؟

به هر حال متأسفانه گرایش جوانان اناری به مصرف قلیان نه به عنوان یک ماده اعتیادآور بلکه به عنوان یک سرگرمی و وسیله‌ای برای پر کردن اوقات فراغت و نمایش وجهه اجتماعی تا ساعات پاسی از شب تبدیل شده و غفلت از برنامه‌های فرهنگ‌ساز در سطح این شهرستان موجب شده تا قلیان بی‌توجه به عوارض مصرف آن به عنوان یک سرگرمی، به تعارف روزمره اغلب جوانان اناری تبدیل شود که در این مساله خلاء برخوردهای فرهنگی و البته قانونی از سوی مسئولان احساس می شود.

روز گذشته ۱۷ بهمن ماه طی جلسه شورای اجتماعی شهرستان انار به ریاست فرماندار انار و تنی چند از مسئولین با دستور کار تبادل نظر در خصوص مراکز عرضه قلیان ، باتوجه به دغدغه والدین و مراجعات مکرر به مسئولین شهرستان مبنی بر پیامدهای منفی توزیع این ماده ، مقرر گردید تا پیگیری و اقدام قانونی لازم از سوی اتاق اصناف ، شبکه بهداشت و میراث فرهنگی در خصوص ساماندهی مراکز عرضه قلیان صورت گیرد.

باید دید بیان واضحات و تکرار مکررات این جلسات و چرائی مخالفت ها از مسئولین در جمع آوری قلیان سراها در چیست؟ در حالی که افراد، قلیان را جایگزین سالمی برای سیگار و تفریحات روزانه خود می پندارند، اما مطالعات محققان دانشگاه ایالتی سن دیگو در کالیفرنیا آمریکا نشان می دهد که احتمال بروز سرطان در افرادی که قلیان می کشند یا در معرض دود قلیان قرار دارند، بیشتر است.

انتهای پیام/

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس جمعه 8 فوریه 2019 - 12:04 ق.ظ

تا وقتی که مسئولان جایگزینی سالم تری برای تفریح های دور همی برای جوانان اناری پیدا نکنند همین کشک و همین کاسه است.در حالی هست مراکز تفریحی و نشاط آور در انار که خانواده ها شب ها کنار هم باشند نزدیک به صفر است.واقعا تفریح ما پارک و سرسره و تاپ در دوران کودکی مون بود که وقتی که بزرگ شدیم از دستشان دادیم با همین اینا تخلیه انرژی می کردیم. واقعا انار چندتا شهر بازی دارد؟!ساخت مراکز تفریحی و مثلا شهر بازی بخش دولتی وارد بشود و بعد کم کم انتقال بدهد به بخش خصوصی .

ناشناس جمعه 8 فوریه 2019 - 12:38 ب.ظ

واقعا متاسفم برا اون مسؤل هایی که به خاطر حرف های یک سایت خودشون رو درگیر میکنند . بعد موندم که این انار همه چیزش درست شده فقط قلیونی ها موندند و دارن همه رو دچار اعتیاد میکنن. به نظر من سایت های خبری انار وقت بیکار میشن گیر میدن به قلیونی های بدبخت .

دلسوز شنبه 9 فوریه 2019 - 8:40 ق.ظ

جوان سرگرمی میخواد اما قلیان چیز مناسبی نیست
تو انار اسب زیاده اما جای مناسب سواری نیست با توجه به علاقه جوانان اناری
باید پیست اسب سواری و محلی برای در اختیار گذاشتن اسب باشه به طور وسیعی فرهنگ سازی میشه

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی