پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024

نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس، گفت: بر اساس نرخ دلار قیمت هر کیلوگرم پسته در بازار داخلی باید بین۸۰ تا ۹۰ هزار تومان باشد.

به گزارش ” انارما ” ؛ احمد انارکی محمدی نماینده انار و رفسنجان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص عرضه پسته در بورس کالا و توقف این اقدام، گفت: بورس پسته در رفسنجان و تهران در دولت یازدهم با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی افتتاح شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: به دلیل عرضه و تقاضایی که درحال حاضر در بازار وجود دارد و نبود پسته به دلیل تغییرات اقلیمی شدیدی که ۹۵ درصد از پسته شمال استان کرمان که ۵۰ درصد از پسته کشور را تولید می‌کند را از بین برد این محصول به میزان کمتری در بورس کالا عرضه شد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در صورتی که پسته به میزان کافی وجود داشته باشد بهترین راه کار برای عرضه این محصول در بورس کالا است، ادامه داد: در سال جاری پسته تولیدی که میزان آن نیز زیاد نبوده به صورت عرضه و تقاضا و آزاد در کشور مورد معامله قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه بیش از ۹۵ درصد پسته شمال استان کرمان براثر گرما زدگی از بین رفت، عنوان کرد: بخش زیادی از افزایش قیمت پسته در بازار ناشی از خسارات وارد شده در سال جاری است و نقش نرخ ارز در افزایش قیمت این محصول به میزانی نبوده است که پسته ۳۰ هزار تومانی ۲۰۰ هزار تومان شود.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه به دلیل کاهش عرضه پسته شاهد افزایش قیمت این محصول هستیم، خاطرنشان کرد: بر اساس قیمت دلار قیمت هر کیلوگرم پسته در بازار داخلی باید بین۸۰ تا ۹۰ هزار تومان باشد، زیرا قیمت پسته باکیفیت بالای ومرغوب صادراتی در بازار جهانی نهایتا ۱۰دلار است.

پایان پیام

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی