جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024

از بچگی کودکان را با کتابخوانی و لذت حاصل از ان آشنا کنید زیرا بچه ای که از مطالعه لذت می برد بعدها هرگز احساس کسالت و بیهودگی نمی کند.

به گزارش ” انارما ” ؛ بچه ها باید یاد بگیرند چگونه تنها باشند. از بچگی کودکان را با کتابخوانی و لذت حاصل از ان آشنا کنید زیرا بچه ای که از مطالعه لذت می برد بعدها هرگز احساس کسالت و بیهودگی نمی کند.

کسی که این فرصت را دارد تا به گوشه خلوتی پناه ببرد و مطالعه کند بر آنهایی که از این فرصت بی بهره هستند برتری دارد.

بسیاری از بچه ها دائما شکایت دارند که حوصله شان سررفته و نمی دانند اوقات فراغت خود را چگونه بگذرانند و برای همین از بیکاری نفرت دارند. این احساس بچه هایی است که  می پندارند این وظیفه سایرین است که آنها را مشغول و سرگرم نگاه دارد.

آنها همیشه سرگرم فعالیتی بوده اند و اگر حوصله شان سر می رفته کسی بوده که آنها را به پارک ببرد یا تلویزیون را برایشان روشن کند یا اسباب بازی جدیدی برایشان خریداری کند یا به نحوی دیگر اوقات آنها را پر کند، این کودکی است که همیشه انتظار کار و فعالیتی از جانب دیگران دارد و اگر تنها بماند ناراحتی و نگرانی بر او غلبه می کند.

گاهی بچه ها را آزاد بگذارید تا به تنهایی بازی کنند در واقع آنها را به این کار تشویق کنید. از خردسالی آنها را با کتاب، مجله و روزنامه آشنا کنید. بگذارید آنها مونسی برای اوقات تنهایی خود داشته باشند بدون آنکه احساس کنند که این عمل آنها اشتباه است.

خلوت گزینی اهمیت فوق العاده ای در رفع نگرانی دارد زیرا بچه ای که از کودکی آن را تجربه می کند وقتی تنهاست احساس خطر نمی کند و در لحظاتی که کاری ندارد انجام دهد احساس نگرانی نمی کند و کاری برای انجام دادن پیدا می کند. مثلا می تواند در یک گوشه خلوت آرام تمرکز کند یا با عروسک های خود صحبت کند یا برای خود نمایشی اجرا نماید. اینها بازی های سالمی هستند که بچه های”مطمئن به خود” اگر امکان داشته باشند خود را با آن سرگرم می کنند.

بچه ها بدون شک از اوقات فراغت سود می برند اگر آنها بتوانند بدون مزاحمت سایرین خود را سرگرم کنند یا در محیطی آرام به تماشای عکس های کتاب بپردازند یا با اسباب بازی هایی که دارند بازی کنند.

اینطوری آنها نیرو و توانایی خود را به مصرف می رسانند که در غیر این صورت ناله کردن، اوقات تلخی یا بهانه جویی را از آنان می بینیم.

اینگونه بچه ها در بزرگی نه نیازی به درمانگر و نه به قرص آرام بخش پیدا می کنند آنها آمادگی دارند که به کمک اراده و خواست درونی و نه به کمک داروهای آرام بخش به آرامش برسند.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی