پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024

اختلاف میان اولیا و مدیران مدارس شهرستان انار بر سر هزینه‌های جاری تمامی نداشته و این اختلاف موجب بدبینی نسبت به مسئولین شده است

به گزارش ” انارما ” ؛  طرحی در آموزش و پرورش موجب تنش میان مدارس، اولیا و مدیران شده است. ماجرا به بندی از قانون اساسی مربوط است که در آن امر آموزش و پرورش در ایران رایگاه عنوان شده است و از طرفی هیچ سازکاری برای رایگان بودن امر آموزش در نظر گرفته نشده است.

هزینه انرژی،تجهیزات، خدمات و… مدارس در سایه بی‌پولی وزارت آموزش و پرورش و کمبود اعتبار و بودجه به دغدغه اصلی مدیران مدارس تبدیل شده است که چگونه می‌شود با مبلغی ناچیز در سال هزینه‌های میلیونی را برآورده کرد؛ این درحالی است که بسیاری از هزینه‌ها و کیفیت‌های ابتداعی آموزشی و پرورشی در برچسب نبود اعتبار به محاق رفته است.

اما با همه این مسائل، اظهارات جالب مسئولان آموزش و پرورش مبنی بر عدم دریافت هرگونه وجه از دانش‌آموزان توسط مدارس دولتی نیز در خور توجه است. اظهاراتی که مثل آب خوردن توسط بسیاری از مدارس در انار آنهم به دلایل منطقی نقض شده و تنها شعاری بیش نمی‌نماید.

با پایان سال آموزشی و زمان فارغ التحصیلی دانش‌آموزان در مقاطع مختلف، مجددا موضوع درخواست وجه توسط مدارس از اولیا به چالش اصلی اولیا و مدارس تبدیل شده است. برخی از اولیا با استناد به اظهارات مقامات دولتی، دریافت وجه را غیرقانونی می‌دانند و برخی با مشاهده وضعیت فعلی اقتصادی حق را به مدیر مدرسه می‌دهند و مبالغ درخواستی را پراختند می‌کنند.

یکی از مخاطبان انارما با ارسال پیامی به تحریریه این رسانه نسبت به دریافت پول از دانش آموزان اناری به روش های مختلف انتقاد کرده است.

او در بخشی از پیام خود گفته است: «تعدادی از مدارس شهرستان انار با استفاده از روش‌های مختلف در حال جمع آوری پول از دانش آموزان هستند، با نزدیک شدن به آخر سال آموزشی و ثبت نام دانش آموزان مدیران مدارس  در برخی موارد کارنامه دانش آموزان را به دریافت هزینه مشروط می‌کنند و در صورت عدم پرداخت، کارنامه ای صادر نمی‌کنند.»

آنچه مشخص است اختلاف میان اولیا و مدیران مدارس بر سر هزینه‌های جاری تمامی نداشته و همچنان ادامه دارد. موضوعی که علاوه بر تخریب وجهه وزارت آموزش و پرورش باعث بد بینی مردم نسبت به مسئولین و دستگاه حاکمیت نیز شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

یه رهگذر دوشنبه 10 ژوئن 2019 - 7:18 ب.ظ

سلام هر از گاهی شما سایت های انار تیتر میزنید مشکل اولیا برای گرفتن کارنامه. بنده حقیر به عنوان کسی که قریب ۷ سال یا رییس انجمن و یا معاون انجمن اولیا بودم از شما این سوال رو دارم آیا این درسته که هر سال نیمی از خانواده ها هزینه ثبت نام رو پرداخت میکنند وبقیه پرداخت نمیکنند بالاخره باید یه فکری بشه اگه باید این هزینه داده بشه!همه.اگه نه هیچ کس.آموزش پرورش مقصر اصلی این نابسامانیه.امیدوارم یکی یه فکری بکنه.

م - ا چهارشنبه 12 ژوئن 2019 - 1:03 ق.ظ

با سلام خدمت خوانندگان ، در رابطه با شهریه مدارس دولتی خدمتتان عارضم که با توجه به سرانه پائین که آموزش و پرورش به هر دانش آموز اختصاص میدهد مدیران میتوانند در چارچوب قانون بعضی از هزینه ها را از اولیائ اخذ نمایند بعنوان مثال هزینه بیمه دانش آموز ، اما بعضی از هزینه ها اختیاری است مثلآ کلاسهای فوق برنامه و تقویتی و یا مجلات رشد دانش آموز و بعضی از موارد دیگر را دانش آموز میتواند نام نویسی کند و یا درخواست ننماید و اجباری نیست ، اما مسئله کمک به مدارس که اولیاء دارای تمکن مالی پرداخت میکنند نیز کاملآ اختیاری میباشد ، با تشکر

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی