جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان انار گفت بیمارستان جدید شهرستان انار در ۴هزار و ۷۰ مترمربع با نزدیک به ۱۲میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از بودجه وزارت بهداشت درحال ساخت است و در کنار تامین این هزینه برای اتمام ساخت بیمارستان انار هزینه تجهیز بیمارستان نیز باید برآورد و تامین شود تا این بیمارستان ۳۲ تخته خوابی که امکان ارتقا آن تا ۷۵ تخت خواهد بود در پایان سال ۹۸ به بهره برداری برسد

به گزارش ” انارما ” ؛ مسئولین شبکه بهداشت و درمان انار  در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان با بیان اینکه همزمان با طرح بسیج ملی کنترل فشارخون انجام می شود، اظهار داشت:  در چندین سال گذشته با اقدامات بهداشتی که در حوزه‌های مختلف صورت گرفته شاهد تحولات چشم گیری بوده‌ایم و امروز بحث اجتماعی کردن سلامت مطرح شده است، عنوان کرد: شهرستان انار با توجه به جمعیتی بالغ بر ۳۶هزار نفر و همچنین مراجعه بیماران روستاهای اطراف به تنها مرکز شهید باهنر انار و بیمارستان ولیعصر(عج) نیاز به وجود یک مرکز شبکه بهداشت داشتیم که در سال ۹۳ این شبکه توانست جهش چشم گیری داشته باشد و درحال حاضر تنها این شبکه بهداشت بیش از ۴۰۰ نیروی انسانی با ۹۲ درصد نیروی انسانی بومی در حال فعالیت است.

دکتر برجی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان انار گفت مردم شهرستان انار طی سال های گذشته در حوزه بهداشت و درمان همواره با مشکلات زیادی روبه رو بودند، مرگ مادران باردار، تصادفات منجر به فوت و نبود پزشکان متخصص و همچنین عدم وجود مراکز بهداشتی و درمانی در بخش ها و عدم توجه مناسب به مشکلات بهداشتی زنان و تغذیه کودکان و مادران باردار مردم را با مشکلات زیادی روبه رو کرده بود که با نوید راه اندازی کلینیک های تخصصی جدید و ارتقا بیمارستان و مراکز بهداشتی در شهرستان زمینه خوشحالی مردم این شهرستان فراهم شد و همین نیز باعث شد حدود ۶ سال نه تنها از فوت مادران باردار جلوگیری شود بلکه در سال ۹۷ بالای ۲۰ هزار نفر جهت درمان به این شهرستان مراجعه کنند و در بخش کلینیک تخصصی نیز ۴۲ هزار نفر در انار ویزیت شوند.

دکتر برجی در ادامه از احداث بیمارستان جدید در انار اشاره کرد و افزود : با وجود کلینیک تخصصی و بیمارستان جدید نیروهای متخصص بیشتری وارد شهرستان انار خواهند شد و تیم متخصص شهرستان کامل تر می شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص آخرین وضعیت روند ساخت بیمارستان جدید انار تصریح کرد: بیمارستان جدید شهرستان انار در ۴هزار و ۷۰ مترمربع با نزدیک به ۱۲میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از بودجه وزارت بهداشت درحال ساخت است و در کنار تامین این هزینه برای اتمام ساخت بیمارستان انار هزینه تجهیز بیمارستان نیز باید برآورد و تامین شود تا این بیمارستان ۳۲ تخته خوابی که امکان ارتقا آن تا ۷۵ تخت خواهد بود در پایان سال ۹۸ به بهره برداری برسد.

دکتر اناری دخت معاون درمان شبکه بهداشت و درمان شهرستان انار نیز در این نشست به ارائه گزارشاتی در خصوص فعالیت های حوزه بهداشت شهرستان پرداخت و گفت: در مجموعه شبکه بهداشت و درمان شهرستان انار تعداد ۳۳ ماما مشغول به ارائه خدمت به همشهریان و مراجعین در سطح مراکز بهداشتی و بیمارستان ولیعصر(عج) می باشند. بطوری که در سال ۹۷ در سطح زایشگاه بیمارستان ولیعصر(عج) انار تعداد ۵۹۳ مورد زایمان در زایشگاه زادمهر بیمارستان ولیعصر(عج) انار به وقوع پیوسته است.

وی ادامه داد: بیمارستان انار نیاز مبرم به یک متخصص بیهوشی تمام وقت و همچنین متخصص  خدمات رادیولوژی نیاز دارد این مسئله و همچنین در خصوص متخصص بیهوشی با پیگیری های انجام شده یک متخصص بومی بزودی مستقر می شود.

دکتر فاطمه اناری دخت رئیس بیمارستان ولیعصر (عج) انار گفت : طی بررسی ها و اقدامات انجام گرفته درساخت و راه اندازی بخش ICU و CCU  بیمارستان انار با بیان اینکه مجوز لازم برای احداث و راه اندازی این بخشها انجام گیرد بزودی این بخش ها راه اندازی و به بهره برداری میرسد.

موسی زاده معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان انار افزایش مراکز بهداشتی و درمانی در بخش ها و روستاها را برای پیشگیری در حوزه بهداشتی و درمانی تاثرگذار عنوان کرد و گفت: احداث مراکز بهداشتی و درمانی در روستا ها از اولویت های ما بوده است که در این راستا ۵ مرکز بهداشتی و درمانی روستایی به همراه ۱۳ خانه بهداشت و یک پایگاه بهداشت در شهرستان انار  راه اندازی شده است.

وی به اجرای طرح پیشگیری از پوسیدگی دندان در مدارس ابتدایی شهرستان نیز اشاره کرد و افزود: با همکاری آموزش و پرورش و بهداشت و درمان این طرح به منظور پیشگیری از پوسیدگی دندان در مدارس ابتدایی با نرخ دولتی اجرا می شود.

موسی زاده تصریح کرد: هزینه آزاد این کار برای دانش آموزان در مطب ها بسیار زیاد است که دانش آموزان اناری در این طرح به صورت رایگان ویزیت می شوند.

محمود دهقان مسئول کلینیک تخصصی سلامت انار عنوان کرد : کلینیک تخصصی دیابت شهرستان انار با حضور ۴ متخصص با تعرفه دولتی پذیرایی افراد دیابتی شهرستان  است که تا یک ماه آینده کلینیک تخصصی قلب و عروق شهرستان انار نیز راه اندازی می شود و اقداماتی همچون ویزیت بیماران قلب  و انجام همزمان نوار قلب ، اکو کاردیوگرافی ، تست ورزش ، هولتر نوار قلب و فشارخون  انجام می شود.

در ادامه حسن زمانی مسئول فوریت های  پزشکی شهرستان با اشاره به آمار کل مصدومین سال ۹۷ ، گفت: کل مصدومین در سال ۹۷ تعداد ۲۳۸۲ نفر بوده است که به اورژانس‌های بیمارستانی گزارش شده است که از این تعداد ۲۱۲ مصدوم از سوی نیروهای اورژانس به مراکز درمانی و بیمارستان‌ شهرستان رفسنجان و ۶ مورد اورژانسی دیگر به مهریز و یزد اعزام شده‌اند.

زمانی با بیان اینکه مرگ های ناگهانی ناشی از ضربه به سر با استفاده از کمربند ایمنی تا حدود ۲۵ درصد کاهش پیدا می کند، تصریح کرد: باید در طول مسیر همواره کمربند ایمنی را بسته نگه دارید.صندلی عقب، ایمن ترین محل برای کودکان است، بنابراین از قرار دادن آنها در آغوش خود، در صندلی جلو، پشت شیشه اتومبیل و صندلی عقب بیرون از صندلی مخصوص کودکان باید دوری کرد.

وی افزود: در هنگام تماس با تلفن فوریت های پزشکی باید خونسردی خود را حفظ کنید، شماره ۱۱۵ را بگیرید و با پرستاری که تلفن را جواب می دهد صحبت کنید، خود را معرفی و آدرس دقیق محل حادثه را اعلام کنید و البته در تصادفات در صورتی که شک به آسیب ستون مهره ها دارید بیمار را حرکت ندهید و با استفاده از یک آتل مناسب، عضو را بی حرکت کنید تا مراقب های پزشکی به محل حادثه برسند.

محمدرضا میرکی مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت انار خاطر نشان کرد : در سال گذشته ۱۳۶ مورد حیوان گزیدگی داشته ایم و همچنین ۵۲ مورد بیماری سالک در شهرستان انار ثبت گردیده است که اکثر این بیماران را کارگران فصلی باغات پسته (پیوند زنی، پسته چین و….) شامل می گردد و اوج فعالیت این پشه در فصل بهار و تابستان و در ساعات پایانی روز (غروب) است.

 در پایان این مراسم، از خبرنگاران شهرستان انار با اهدا لوح تقدیر تجلیل شد.

 

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی