پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024

مستشار دادگاه تجدید نظر استان کرمان اظهار داشت:طی چهار سال اخیر در مجموع ۳۴۴هزار و ۶۳۳مترمربع از اراضی دولتی با کمک و مساعدت ادارات متولی و شورای حفظ حقوق بیت المال در انار رفع تضرف شده است

به گزارش ” انارما ” ؛ محمد باقر اسلامی صبح امروز ۲۷ خردادماه در آئین تودیع و معارفه رئیس جدید دادگستری شهرستان انار اظهار داشت: مردم شریف ایران همواره در تمامی سختی ها و مشکلات حامی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده اند و مسئولان نیز بایستی بدانند این مردم نجیب شایسته بهترین خدمت هستند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان خاطرنشان ساخت:مسئولان فرهنگی بایستی نسبت به اقدامات فرهنگی موثر در جهت کاهش آسیب های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اهتمام ویژه ورزند .

وی تصریح کرد:اطاله دادرسی موضوعی است که هم مردم شریف و هم خود قضات را آزار می دهد لذا بایستی با استفاده از همه ی ظرفیت های شهرستان در جهت کاهش ورودی پرونده ها به سیستم قضائی تلاش کرد.

اسلامی عنوان کرد:یکی از انگیزه های بعثت پیامبران از نظر قرآن اجرای عدالت است که عدالت به وسیله انبیاء و امام معصوم علیه السلام اجرا می شود و در زمان غیبت از شئونات مجتهدین و با حکم ثانویه از شئون قضات ماذون و واجد شرایط عالم و عادل است.

این مقام قضائی افزود:در روایت نیز از زبان ائمه معصومین در احادیث زیادی درباره شان و منزلت قاضی و از طرفی خطیر و سنگین بودن امر قضاء قضاوت تاکید شده است.قضاوت در واقع از یکسو مسیری است که حق جویان را امیدوار می سازد واز سوی دیگر زورمدارران را از رسیدن به آمال و آرزوهای نابجا باز می دارد.

وی ادامه داد:قضاوت راهی است که خصومت و دشمنی را پایان می دهد و حقوق از دست رفته را بر اساس قوانین و مقررات به حق مداران باز گرداند و این گونه است که منصب قضاء ظریف ترین ،حساس ترین ،مهم ترین و در عین حال یکی از خطیر ترین مناسب اجتماعی از دیدگاه اسلام است.

اسلامی گفت:به همین جهت لازم است قوه قضائیه استقلال کامل و اقتدار قوی برخوردار باشد تا بتواند تضمین کننده آرامش کشور باشد و آرامش و امنیت کشور مرهون تلاش های قوه قضائیه به همراه ارکان نظامی و انتظامی و امنیتی است.

وی خاطرنشان کرد : بدیهی است کشور بدون حضور قوه قضائیه دچار حرج و مرج و ناامنی می شود لذا برای رسیدن به این موضوع منصب قضاء باید در اختیار افراد واجد الشرایط از جمله قضات مومن،عادل،پاکدامن،حاذق،شجاع،صبور و حلیم باشد.

معاون رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود:قاضی نباید از فشارها انتقادات و تهدید ها خسته شود و اگر این شد کار قاضی یک نوع جهاد در راه خدا و مستحق پاداش عظیم است.

در ادامه محمد حسینی،رئیس سابق دادگستری انار اظهار داشت:طی چهار سال اخیر در مجموع ۳۴۴هزار و ۶۳۳مترمربع از اراضی دولتی با کمک و مساعدت ادارات متولی و شورای حفظ حقوق بیت المال رفع تضرف شده است.

رئیس سابق دادگستری شهرستان انار گفت:در بدو شروع به کار در حوزه قضائی انار موجودی شعبه اول ۵۱۰فقره پرونده بوده است که در پایان سال ۹۷ به ۷۵فقره پرونده رسیده است که کاهش ۸۵درصدی موجودی پرونده ها در این شعبه را شاهد بوده ایم.

مستشار دادگاه تجدید نظر استان کرمان تصریح کرد:در شعبه اجرای احکام مدنی نیز شاهد کاهش ۲۲درصدی موجودی پرونده ها بوده ایم.
حسینی اعلام کرد:در دوسال متوالی اخیر حوزه قضائی شهرستان انار در زمینه عملکرد قضائی رتبه اول استانی را به خود اختصاص داده است.

این مقام قضائی اعلام کرد:باتوجه به اینکه شهرستان انار در محور ترانزیتی جنوب به شمال کشور می باشد شاهد حجم بالایی از پرونده های تصادفات بودیم که بلافاصله رسیدگی به این موضوع در دستور کار شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان قرار گرفت و خوشبختانه اقدامات بسیار ارزشمندی در جهت کاهش تصادفات صورت پذیرفته است .

در ادامه جواد طالبیان ،رئیس جدید دادگستری شهرستان انار به تشریح برنامه های کاری خود پرداخت و افزود:حفظ کرامت مراجعان به سیستم قضائی،کاهش موجودی پرونده ها ،کاهش اطلاله دادرسی،رسیدگی سریع همراه با دقت و تلاش در جهت تقویت کارآمدی دستگاه قضائی از اولویت های کاری در دوران مدیریت جدید در دادگستری انار خواهد بود.

لینک مرتبط:

آیین تودیع و معارفه رئیس جدید دادگستری شهرستان انار برگزار شد + تصاویر

انتهای پیام/

 

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی