پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024

امام جمعه شهرستان انار در همایش تجلیل از امامزاده محمد صالح گفت : با توجه به شهادت امامزاده محمد صالح انار ، مردم ایشان را سید الشهدای شهیدان شهرستان انار می نامند.

به گزارش ” انارما ” ؛ حجت الاسلام منتظری در همایش تجلیل از امامزاده محمد صالح به مقام و موقعیت امامزاده محمد صالح اشاره کرد و گفت: از امتیازات امامزاده محمدصالح شهرستان انار بر سایر امامزادگان سراسر کشور ، شهادت ایشان است .

وی گفت : امامزاده محمد صالح در جریان قیام های علویون در زمان امام هادی علیه السلام تحت تعقیب دشمنان اهل بیت قرار گرفت و به استان کرمان و شهر بافت وسپس به منطقه انار تشریف آوردند که توسط دشمنان اهل بیت که تفکر خوارجی داشتند تحت تعقیب قرار گرفته و طی نبردی در همین مکان به فیض شهادت نائل می شوند.

وی افزود: امامزاده محمد صالح با پنج واسطه از ناحیه پدر به حضرت امیرالمومنین( ع ) و مادرجد ایشان به حضرت خدیجه دختر امام سجاد( ع ) و امام حسین علیه السلام و حضرت زهرا(س) منتهی می شود.

وی افزود:مردم شهرستان انارکرامات زیادی را از این امامزاده در دفع بلاها ، شفای بیماران و برآورده شدن حاجاتشان مشاهده کرده‌اند.

حجت الاسلام منتظری در ادامه گفت :مرحوم فضل علی خان که حاکم کرمان بودند نیز به واسطه کرامت و عنایت امامزاده محمد صالح علیه السلام علاوه بر مرمت و ساخت ایوان و گنبد ، اراضی و قناتهای زیادی را وقف این آستان مقدس می نمایند .

امام جمعه شهرستان انار در ادامه گفت : با توجه به شهادت امامزاده محمد صالح ، مردم ایشان را سید الشهدای شهیدان شهرستان انار می نامند.

شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، شهید حرم رضوی ، شهیدان غدیر و کوفه افتخار شان این است که قبور مطهر شان در جوار این بارگاه نورانی است .

حجت الاسلام منتظری در ادامه گفت : در این چهل سال گذشته نماز عبادی سیاسی جمعه در جوار این آستان مقدس برگزار گردیده و می گردد.

وی در ادامه گفت :بغیر از گنبد و ایوان و صحن انقلاب بقیه صحنهای متبرکه و اماکن دیگر مربوط به چهل سال بعد از انقلاب اسلامی است.

وی در پایان گفت : از کلیه کسانی که در طول سال با این آستان مقدس همکاری می‌کنند به ویژه هیئت امنا و خادمان کادر و افتخاری ، هیئت رزمندگان اسلام و هیئت محبین امامزاده و نیروهای انتظامی و بسیج کمال تقدیر و تشکر می شود.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی