پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024

شهید محمد کاظمی نوجوان اهل امین‌شهر شهرستان انار یکی از ۲۶ فردی بود که در سال ۱۳۷۳ به دلیل انفجار بمب در حرم امام رضا (ع) به شهادت رسید

به گزارش ” انارما ” ؛ شهید محمد کاظمی نوجوان اهل امین‌شهر شهرستان انار یکی از ۲۶ فردی بود که در سال ۱۳۷۳ به دلیل انفجار بمب در حرم امام رضا (ع) به شهادت رسید.

این نوجوان امین شهری در سال ۷۳ با اینکه خانواده به لحاظ معیشتی از وضعیت خوبی برخوردار نبوده اما به پدر اصرار می کند به مشهد مقدس مشرف شوند و حتی پیشنهاد می دهد برای این سفر دوچرخه او را بفروشند؛ پدر در مواجهه با این عشق و اصرار مبلغی را قرض و به اتفاق همسر و فرزندش راهی مشهد می شوند.

روز عاشورا(۳۰ خردادسال ۷۳) این نوجوان پس از آنکه به اتفاق والدین به حرم می روند، و زمانی که به محل اسکان برمیگردند، برای مادر چای می ریزد و به او محبت می کند تا به او اجازه دهد به تنهایی و بار دیگر به حرم مطهر برود که مادر اجازه می دهد و او به حرم رفته و در آن انفجار به شهادت می رسد.

این حادثه در ساعت ۱۴ روز دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۷۳ هم‌زمان با روز عاشورا و در حالی که در رواق‌ها، صحن‌ها، بست‌ها و اطراف آرامگاه امام هشتم شیعیان، مردم حضور داشتند و مشغول عزاداری بودند، روی داد.

انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

خواهر زاده شهید محمد کاظمی شنبه 27 مارس 2021 - 2:30 ب.ظ

خیلی دلم برات تنگ شده

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی