جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024

رییس دادگاه عمومی بخش کشکوئیه در مورد کلاهبرداری‌های حوزه ارز‌های دیجیتال به مردم هشدار داد

به گزارش ” انارما ” ، اویس ریاحی رییس دادگاه عمومی بخش کشکوییه  با اشاره به اینکه تاکنون ساز و کار‌های مشخصی برای رمز ارزها در کشور تعیین نشده و از سوی نهاد‌های مسئول درحال بررسی است، گفت: تاکنون برای هیچ وب سایت اینترنتی در این حوزه مجوز قانونی صادر نشده است.

ریاحی با اشاره به لزوم کاهش تلفات انرژی الکتریکی گفت: استفاده ازانشعابات غیرمجاز توسط دستگاه‌های ارز دیجیتال باعث افزایش تلفات انرژی به میزان ۰.۶ درصد و افت ولتاژ برای مشترکان واقعی می‌شود.

وی گفت: دستگاه‌های «ماینر» (تولید ارز دیجیتال) دارای توان مصرفی برق در رنج‌های مختلف تا چندین کیلووات می‌باشند که کاربران این دستگاه‌ها عمدتا با استفاده از انشعابات غیر مجاز و با استقرار تجهیزات در کارگاه‌های متروکه اقدام به انشعاب‌گیری از شبکه برق فشار ضعیف می‌کنند.

رئیس دادگاه عمومی بخش کشکوئیه افزود: مراکز ارز دیجیتال که بدون ارائه مجوز، نبود تعرفه خاص و استاندارد‌های فنی لازم در مدار قرار گرفته‌اند، شرکت توزیع نیروی را در پیک تابستان با مشکل جدی مواجه می کنند.

وی تصریح کرد:برای جلوگیری از افزایش مصرف برق و اختلال در شبکه و استفاده غیرمجاز، دادگاه عمومی بخش کشکوئیه پس از هماهنگی نیروی انتظامی و صدور دستور قضایی ویژه مبنی بر جمع‌آوری برق‌های غیرمجاز دستگاه‌های تولید ارز دیجیتال اقدام می‌نماید.

ریاحی بیان کرد: مردم ، شرکت‌های خصوصی و دولتی مراقب اپلیکیشن ها، نرم افزار ها، وب سایت‌های اینترنتی، ربات‌های تلگرامی، فیشینگ وب سایت‌ها و ایمیل ها، تبلیغات سو وب سایت ها، افزونه‌های مرورگر‌ها که برخی افراد سودجو تحت عناوین مختلفی اعم از استخراج و دریافت بیت کوین و ایر دراپ‌های رایگان و امثالهم با استفاده از بدافزار‌های آلوده اقدام به سوء استفاده از سیستم‌های رایانه‌ای و سرور‌های شرکت‌ها برای استخراج رمز ارز‌ها می‌کنند، باشند و هرچیزی را بدون دانش و اطلاع از آن دانلود و استفاده نکنند اخیراً در منطقه کشکوئیه تعداد ۵ دستگاه‌های ماینر کشف و ضبط شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

مسعود سه‌شنبه 23 جولای 2019 - 3:53 ب.ظ

این دستگاههای بیت کوین هم شده قوز بالاقوز. هرچی کشف می کنند بازم پیدا میشه

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی