جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024

فرمانده انتظامی شهرستان انار با تاکید بر رعایت نکات ایمنی و اقدامات پیشگیرانه و نصب سامانه مها در اماکن حساس گفت: با افزایش۲۳درصدی وقوع سرقت ها نسبت به مدت مشابه سال قبل که دلیل اکثر آن غفلت مالباختگان بوده است ۲۷درصد افزایش کشف و ۲۳درصد افزایش دستگیری سارق داشته ایم

به گزارش ” انارما ” ؛ سرهنگ رضا خلیلی نژاد در نشست خبری با حضورخبرنگاران با مروری بر عملکرد پلیس از ابتدای سال اظهار داشت: این نشست، در راستای ارائه عملکردی پلیس و پاسخ به سوالات، ابهامات و انتظارات اصحاب رسانه و خبرنگاران برگزار می شود،چراکه معتقدیم ارتباط و تعامل پلیس از جهات و ابعاد مختلف با اصحاب رسانه بسیار مهم و تعیین کننده است.

 فرمانده انتظامی شهرستان انار گفت : سامانه هشدار دهنده مها که برای نخستین بار در این شهرستان به بهره برداری رسید با هدف نظارت بر امنیت مراکز تجاری مهم  و پیشگیری از سرقت راه اندازی شده است.

وی با تاکید بر رعایت نکات ایمنی و اقدامات پیشگیرانه و نصب سامانه مها در اماکن حساس اضافه کرد: با افزایش۲۳درصدی وقوع سرقت ها نسبت به مدت مشابه سال قبل که دلیل اکثر آن غفلت مالباختگان بوده است ۲۷درصد افزایش کشف و ۲۳درصد افزایش دستگیری سارق داشته ایم.

سرهنگ خلیلی نژاد افزود : تاکنون ۳۰ سامانه مها  در شهرستان به بهره برداری رسیده که این آمار در حال افزایش  است درحالی که شهرستان انار به عنوان اولین شهر استان کرمان است که این سامانه الکترونیکی هشدار دهنده راه اندازی کرده است.

سرهنگ رضا خلیلی نژاد ضمن اشاره بر سامانه ۱۹۷ یادآور شد: در سه ماهه ابتدای سال۹۸ بیش از ۶۸ درصد به تعداد۱۲۲ مورد تماس ۱۹۷داشته ایم که از این تعداد ۷۶ مورد تقدیر و تشکر و ۲۴ مورد آن پیشنهاد و در خواست بوده است.

وی با اشاره به فعالیت مراکز ۱۱۰ عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۱۴۲۷ مورد تماس با سامانه ۱۱۰ برقرار شده که از این میان بیش از ۵۸۸ تماس عملیاتی شده؛ یعنی نیروی پلیس به محل اعزام و ماموریت انجام و اجرایی شده است.

وی با تاکید به اینکه پلیس به همه پرونده ها با دقت رسیدگی می کند، به بخش دیگری از ماموریت های نیروی انتظامی در حوزه ارائه خدمات مشاوره ای اشاره کرد و افزود: امیدواریم با راه اندازی مرکز مشاوره بتوانیم از تعداد پرونده های ارسالی به دادگاه بکاهیم.

فرمانده انتظامی انار بیان داشت: تاکنون بیش از ۱۳ میلیارد ریال لوازم خانگی قاچاق،سوخت و دام قاچاق  با توقیف ۱۲دستگاه و دستگیری ۱۰نفر متهم داشته ایم.

این مقام ارشد انتظامی تاکید کرد: رسانه ها اعم از دیداری، شنیداری، مکتوب، فضای مجازی  می توانند در ارتقاء آگاهی عمومی و کاهش جرایم نقش مهم و کارکردی داشته باشند.

وی تاکید کرد: ارتباط پلیس با رسانه را یک موضوع حیاتی و تعیین کننده می دانیم و معتقد هستیم پلیس بدون ارتباط با رسانه و بدون کمک گیری از ظرفیت بی بدیل رسانه ها، قطعاً نمی تواند مناسبات خود را با مردم به خوبی تنظیم کند.

وی اضافه کرد: امید داریم با همکاری و مساعدت اصحاب رسانه، بتوانیم به جامعه امروز که به شدت نیازمند آرامش و دوری از تنش است، کمک کنیم.

این مقام ارشد انتظامی به موضوع ساماندهی کارگران فصلی در فصل برداشت محصول پسته پرداخت و به کشاورزان توصیه کرد عنوان کرد: افراد از کارگران غیرایرانی و غیرقابل اعتماد به عنوان نگهبان استفاده نکنند و شناخت کافی با اخذ مدرک از آنها داشته باشند.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی