جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان انار گفت : بیمه انواع دام، طیور، آبزیان و زنبور عسل در الزامی است و تمامی دامداران محترم ملزم به بیمه کردن دام های خود می باشند

به گزارش ” انارما ” ؛  دکتر کامران شفائی گفت : با توجه به بند ث ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و با عنایت به مصوبه ستاد بیمه دام کشور و اعلام آمادگی صندوق بیمه محصولات کشاورزی از تاریخ ۲۵ تیر ماه سالجاری، بیمه اجباری دام ( پایه ) در سطح کشور و در تمامی سطوح دامداری های صنعتی، نیمه صنعتی، اصیل، دو رگ، بومی، روستائی، عشایری اعم از دام سبک، سنگین، آبزیان، زنبور عسل و کرم ابریشم توسط صندوق بیمه محصولات کشاورزی و با هماهنگی ادارات کل دامپزشکی، معاونت تولیدات دامی جهاد کشاورزی، اداره کل امور عشایری، سازمان نظام دامپزشکی، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و تشکل ها و اتحادیه های مربوطه آغاز شده است .

 سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان انار افزود : دامداران می توانند دام های سنگین ( گاو و گاو میش ) را بر علیه بیماری هایی چون بروسلوز ( تب مالت )، سل گاوی، هاری، تب برفکی، لمپی اسکین، شاربن و بیماری های نوپدید و بازپدید، در اسب و قاطر علیه بیماری مشمشه، هاری، در شتر علیه بیماری بروسلوز، مشمشه، هاری، در دام سبک ( گوسفند و بز ) بر علیه بیماری های بروسلوز، آبله، اکتیما، طاعون نشخوارکنندگان کوچک، هاری، تب برفکی، شاربن و بیماری های نوپدید و بازپدید، در ماهیان سردآبی مراکز تکثیر و تفریق ماهی قزل آلا بر علیه بیماری های VHS، IHN، IPN و بیماری های نوپدید و بازپدید، در ماهیان گرماآبی بر علیه بیماری KHV و در زنبور عسل علیه بیماری لوک آمریکائی بیمه نمایند .

در پایان دکتر کامران شفائی از دامداران محترم شهرستان انار خواست که هر چه سریعتر نسبت به بیمه کردن دام های خود اقدام کنند. کلیه دامها در برابر مخاطرات، تحت پوشش بیمه اجباری ( پایه ) دام قرار گرفته و خسارات ناشی از این نوع مخاطرات صرفا توسط صندوق بیمه کشاورزی به دامداران بیمه شده پرداخت می گردد. ضمنا حداقل سهم دولت از پرداخت حق بیمه ۵۰% می باشد، لذا کلیه دامداران ملزم به بیمه نمودن دامهای خود در برابر این مخاطرات می باشند. همچنین صدور هر گونه معرفی نامه به بانک های عامل جهت دریافت تسهیلات بانکی برای دامداران و تمدید پروانه و گواهی بهداشتی دامداری و هر گونه مجوز بهداشتی دیگر منوط به ارائه بیمه نامه اجباری ( پایه ) دام از طرف متقاضی می باشد. همچنین دامداران مختار می باشند جدا از بیمه اجباری ( پایه )، دامهای خود را در برابر سایر مخاطرات و بیماری های نزد صندوق بیمه محصولات کشاورزی و یا سایر شرکت ها، بیمه نمایند.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی