پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024

رئیس مرکز سواد رسانه ای سراج با تاکید بر اینکه جامعه امروزی نیازمند یادگیری مهارت های فضای مجازی است، گفت: فضای مجازی عامل تغییر است و در بطن هر تغییر هم فرصت و هم تهدید وجود دارد

به گزارش ” انارما ” ؛ اولین دوره نهضت سواد فضای مجازی از سوی ناحیه مقاومت سپاه شهرستان و با همکاری سازمان فضای مجازی سراج در تالار شهر انار برگزار شد.

دکتر احمدرضا متین فر، رئیس مرکز سواد رسانه ای سراج در این کارگاه آموزشی که  با حضور جمعی از مردم ، مسئولین و دانش آموزان در تالار شهر انار برگزار شد.، اظهار کرد: فضای مجازی در جامعه امروزی برای برخی افراد فرصتی است تا هرآنچه در زندگی واقعی بدان نرسیدند را در فضای مجازی جستجو کنند.

رئیس مرکز سواد رسانه ای سراج با بیان اینکه فضای مجازی فضای تعامل حقیقی است، تصریح کرد:نسل جوان و نوجوان امروز بیشتر در حالت هیجانی بسر می برند و معمولا بدون تفکر از روی احساسات آنی تصمیم می گیرند لذا قوانین و رویکردها باید نسبت به آینده تغییر کنند زیرا آینده این مرزوبوم با نسل جوان و نوجوان امروزی رقم می خورد.

دکتر متین فر گفت:افراد فرهیخته نگاه واقع  گرایانه ای به فضای مجازی دارند و با توجه به فرصت ها و تهدیدات پیش روی فضای مجازی نسبت به رویکرد و آینده برنامه ریزی دارند و با داشتن موضع فعال نسبت به رسانه بدنبال توانمندسازی سواد رسانه ای هستند و در کنار کاربری محدود و مشروط در جهت واکسینه  کردن مخاطبین گام برمی دارند.

وی با بیان اینکه در کشور ما فضای مجازی با عنوان فیلترینگ کنترل می شود، گفت: این امر در کشورهای دیگر نیز وجود دارد، کشورهای پیشرفته دنیا نیز اطلاعات پالایش شده را در اختیار سطوح مختلف جامعه متناسب با نیاز آنان قرار می دهند.

دکتر متین فر با اشاره به گستردگی چندبرابری فضای مجازی در مقایسه با فضای حقیقی، تاکید کرد:کار اصولی باید از طریق آموزش پرورش و در دوران نوجوانی شکل گیرد زیرا در مقاطع دانشگاه بخش عظیمی از شخصیت و  ذهن فرزندان شکل گرفته است.

عکس و گزارش : علیرضا زمانی

انتهای پیام/

 

 

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی