پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024

مطابق نظرسنجی یکی از کانال‌های معروف خبری ۹۳ درصد مردم اعلام کرده‌اند اگر بدانند نماینده‌ای مخالف با طرح شفافیت آرا است دیگر به او رای نخواهند داد.

به گزارش ” انارما ” ؛ ، طرح شفافیت آرای نمایندگان اگرچه در صحن علنی مجلس تصویب نشد و قریب به اتفاق اکثر نمایندگان با آن مخالفت کردند اما این روزها تبدیل به یک چالش جدی برای وکلای ملت شده است. مردم می‌خواهند بدانند که چرا نمایندگان با علنی شدن نظرات مخالف هستند و علی‌رغم ادعای شفافیت با آن مخالفت می‌کنند.

انتشار لیست ۷۳ نفره از موافقان طرح شفافیت نیز این چالش را جدی‌تر کرده به طوریکه نام بسیاری از نمایندگان مدعی شفافیت در آن دیده نمی‌شود و همین تناقض‌ها نظر مردم را درباره انتخاب نماینده شهرشان در اسفند ۹۸ تغییر داده است.

از میان تمامی نمایندگان نیز احمد انارکی محمدی نماینده مردم انار و رفسنجان در میان موافقان شفافیت آرا دیده نمی‌شود . در کشاکش همین مساله یکی از کانال‌های خبری با یک نظرسنجی نظر مردم درباره نمایندگان فراری از شفافیت را جویا شده است.

این کانال از مخاطبانش پرسیده است “اگر مشخص شود نماینده‌ای مخالف شفافیت آرا است، آیا در دور بعدی انتخابات به اوی رای خواهید داد؟” که ۹۳ درصد از ۳۰ هزار نفری که در این نظر سنجی شرکت کرده‌اند پاسخ منفی به آن داده‌اند.

این یعنی چنانچه هرکدام از نمایندگان مخالف با طرح شفافیت آرا، اسفند ماه سال ۹۸ نیز کاندیدای انتخابات مجلس شوند مردم دست رد به سینه آنها زده و دیگر شانسی برای انتخاب به عنوان وکلای ملت نخواهند داشت.

نکته مثبت این است که مردم اولویت‌ها را می‌شناسند و شفافیت آرا و عملکرد را از نمایندگان انتظار دارند و به همین دلیل اسفند ۹۸ خط پایانِ نمایندگان فراری از علنی شدن نظرات خواهد بود.

این طرح مدعیان شفافیت را با نمایندگان خواهان شفافیت واقعی جدا کرد و نشان داد که اگرچه در حرف بسیاری از وکلای ملت از عملکرد شفاف و اتاق شیشه‌ای سخن می‌گویند اما در عمل بسیاری از آنها حاضر نیستند تن به شفافیت بدهند.

آنها به بهانه احتمال اعمال فشار از علنی شدن نظرات گریزان هستند در حالیکه نمایندگان واقعی ملت بایستی توان ایستادگی در برابر اصحاب زر و زور را داشته باشند تا در مقابل فشارهای احتمالی نیز آرای آنها تغییر نکند.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی