شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024

دیرکل امور مالیاتی استان کرمان از پرداخت ۲۴ میلیارد ریال به شهرداری‌ انار از محل مالیات بر ارزش‌افزوده در ۵ ماهه اول سال جاری خبر داد و افزود: شهرداری باید در ازای دریافت عوارض مالیات بر ارزش افزوده پروژه عمرانی تعریف کند

به گزارش ” انارما ” ؛ محمد سلمانی دیرکل امور مالیاتی استان کرمان در نشست مشترک با تجار ، بازرگانان و اصناف شهرستان انار که با حضور فرماندار این شهرستان برگزار شد ، بررسی تراکنش‌های بانکی مشکوک را ظرفیت خوبی برای شناسایی منابع مالیاتی جدید برشمرد و گفت : رصد تراکنش های بانکی شرط لازم برای تحقق تحول در نظام مالیاتی و اجرای عدالت مالیاتی محسوب می شود.
وی با اشاره به شرایط کنونی اقتصاد کشور گفت: در شرایط اقتصادی دشوار کنونی نیاز به شناسایی منابع پنهان و گریزگاه‌های مالیاتی بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.
مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان ارایه خدمات مطلوب به مودیان و افزایش رضایت مندی آنان را از اهداف اصلی طرح جامع مالیاتی دانست و اظهار داشت : اداره کل امور مالیاتی استان با در اختیار داشتن بانک های اطلاعاتی و سامانه های اطلاعاتی جامع در راستای ایجاد عدالت مالیاتی، اطلاعات شفاف مالی و درآمدی افراد را شناسایی و رصد می‏کند و شایسته است فعالان اقتصادی به سمت شفافیت و ایجاد نظم و انضباط مالی حرکت نمایند.
سلمانی از پرداخت ۲۴ میلیارد ریال به شهرداری‌ انار از محل مالیات بر ارزش‌افزوده در ۵ ماهه اول سال جاری خبر داد و افزود: شهرداری باید در ازای دریافت عوارض مالیات بر ارزش افزوده پروژه عمرانی تعریف کند.
وی بر استفاده از ظرفیت قانونی بخشنامه سازمان امور مالیاتی کشور در زمینه بخشودگی صد درصدی جرایم مالیاتی تا پایان سال جاری به شرط پرداخت بدهی مالیاتی قطعی شده از سوی فعالان اقتصادی تاکید کرد و گفت: این بخشودگی صرفا به منظور حمایت از فعالان اقتصادی در سال رونق تولید و با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور صادر شده و در سال های آتی، بدین منوال شاهد بخشودگی جرایم مالیاتی نخواهیم بود.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان خوداظهاری مودیان مالیاتی را نتیجه اعتماد مردم به نظام مالیاتی دانست و تصریح کرد: خرداد ماه امسال بیش از ۸۸ هزار نفر از صاحبان مشاغل از تسهیلات دستورالعمل تبصره ماده ۱۰۰ استفاده کردند.
سلمانی افزود : بخش بزرگی از درآمدهای مالیاتی استان از وصولی شرکت های بزرگ تامین می شود و سهم اصناف در تامین این درآمدها ۴ درصد است.
در ادامه این نشست ، علی زهرودی، فرماندار انار ، ضمن تشکر و قدردانی از تعامل سازنده امور مالیاتی استان با فعالان اقتصادی ، هدف از برگزاری این نشست را بررسی مسایل و مشکلات تجار ، بازرگانان و اصناف منطقه و پاسخگویی به دغدغه های آنان عنوان کرد.
وی بر حفظ حقوق شهروندی مودیان مالیاتی تاکید کرد و گفت : نظام مالیاتی باید نتیجه هزینه کرد درآمدهای مالیاتی را به شیوه ای ملموس و مسلم به سمع و نظر مردم برساند.
زهرودی آگاه سازی و آشنایی مردم با تکالیف قانونی خود به جهت تسهیل در پرداخت مالیات را مهم برشمرد و افزود : فعالان اقتصادی منطقه باید به انجام تکالیف مالیاتی قانونی خود آگاه شوند چراکه عامل شفافیت اقتصادی است.
فرماندار انار به ظرفیت های شهرستان در زمینه صادرات پسته اشاره کرد و اظهار داشت : توجه ویژه به این ظرفیت به لحاظ ارزآوری آن موجب توسعه و پیشرفت استان می شود.
در خاتمه ، تجار ، بازرگانان و اصناف شهرستان انار به بیان مطالب و ابهامات مالیاتی خود پرداختندکه پاسخ لازم توسط مدیر کل امور مالیاتی استان کرمان ارائه شد.

انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

ناشناس دوشنبه 23 سپتامبر 2019 - 3:48 ب.ظ

تجار مولتی ملیاردر انار هیجی مالیات نمی دن.در حالی که باید ملیاردی مالیات بدن .اینا حق الناسه

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی