چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 24 April 2024

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان گفت: سرانه مطالعه استان کرمان به جز ادعیه و قرآن ۶ دقیقه است و با قرآن و ادعیه به ۱۱ دقیقه می‌رسد

به گزارش ” انارما ” ؛ احمد وفایی امروز ۲۹ مهرماه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان رفسنجان اظهار داشت: کتابخانه مرکزی پایگاه اطلاعاتی و منابع شهرستان را افزایش می‌دهد و ما هم در تأمین منابع و نیروی انسانی حمایت می‌کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان عنوان کرد: در شهرستان‌ها خیران و صنعتگران به سمت ایجاد کتابخانه مرکزی رفتند که در رفسنجان هم خوب است این بنا گذاشته شود و کتابخانه مرکزی ایجاد شود تا در پایتختی کتاب هم تأثیرگذار باشد ما می‌توانیم منابع را به کتابخانه بیاوریم و این اتفاق مبارک بیفتد.

وفایی ابراز داشت: همین ظرفیت موجود در شهرستان و تعداد کتابخانه‌ها و منابع موجود از ظرفیت‌های عظیمی است که می‌تواند خیلی راحت سرانه مطالعه را افزایش داد، سرانه مطالعه استان کرمان به جز ادعیه و قرآن ۶ دقیقه است و با قرآن و ادعیه به ۱۱ دقیقه می‌رسد.

وی عنوان کرد: این عدد را خیلی راحت می‌توان افزایش داد در کرمان شروع کردیم و بعضی شهرستان‌ها هم دارند شروع می‌کنند امکان اینکه مطالعه را به مراکزی همچون سربازخانه‌ها ببریم وجود دارد و همه مردم را با کتابخوانی درگیر کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان تأکید کرد: اگر در مدارس یک ساعت مطالعه غیردرسی صورت گیرد موجی از کتابخوانی در مدارس ایجاد می‌شود، حامیانی هم هستند که می‌توانند کتاب را برای بچه‌ها تأمین کنند و در مساجد، کانون‌های فرهنگی هنری و …هم امکان این برنامه‌ریزی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه فضاهایی در شهر ایجاد شود که کتاب برای مردم فراهم شود، افزود: کمیته‌ای برای ترویج فرهنگ کتابخوانی تشکیل شود و در سالی که قرار است پایتخت کتاب شوید این کارها اهمیت و اثر بالایی دارد.

وی تأکید کرد: نیم درصد باید کامل به اداره کتابخانه‌ها داده شود تا خرج کتاب و کتابخوانی شود گرانی کتاب موجب شده کتاب به روز در دسترس نباشد که این نیم درصد کمک بسزایی برای جبران این کمبود دارد.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی