پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024

سیماب مخفف عنوان یک طرح بنام سیستم مرجع ،آموزش وبهره وری است که توسط اتحادیه شرکتهای تعاونی تولید روستایی استان کرمان طراحی وتدوین شده است

به گزارش ” انارما ” ؛ ،جلسه طرح سیماب (سیستم مرجع ،آموزش وبهره وری ) کشاورزی در مدیریت جهاد کشاورزی رفسنجان با  حضور  مهران مدیر جهاد کشاورزی شهرستان انار ، محمدحسینی رییس سازمان تعاون روستایی استان، ، دکتر سرچشمه پور کارشناس  مرکز تحقیقات وکارگر مدیر عامل تعاونیهای تولید استان و سایر مدعوین برگزارگردید.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان گفت: برنامه ریزی شده تا در شهرستان رفسنجان و شهرستان انار نیز این طرح الگویی(طرح سیماب) نیز با کمک تعاونیهای تولید انجام شود.

در این جلسه  محمدحسینی رییس سازمان تعاون روستایی استان، گفت:  ارتقاء بهره وری تولید محصول پسته از اهداف اصلی این طرح می باشد وبرای رسیدن به این هدف از ابزارهای متعددی بهره گرفته شده است. درواقع دراین طرح کشاورز بعنوان مرجع اصلی تولید مورد توجه می باشد وسعی شده است با بکارگیری روشهای مختلف آموزشی نگرش وعملکرد کشاورز را به سمت رعایت اصول فنی تغییرداد و یکی از معضلات بخش کشاورزی خرده مالکی می باشد و در این طرح با مدیریت هماهنگی یکپارچه توجه خاصی به این موضوع شده است .

وی افزود:  ایده این طرح دربهمن سال ۹۴ مطرح شد و ازابتدای سال ۹۵ این طرح پس از جمع بندی جلسات متعدد ونظرات کارشناسی تدوین شد وعملیاتی اجرایی آن از ابتدای مردادماه آغاز گردید ماهیت طرح به گونه ای است که هرچهمی گذرد ابعادآن تکمیل تر وگسترده تر می شود. با توجه به اینکه طرح سیماب یک طرح بلندمدت است و با استقبال بسیار خوبی ازطرف کشاورزان وکارشناسان مواجه شده است که این نشان می دهد شروع خوبی بوده است.

وی خاطر نشان کرد: صاحبان شرکت های تعاونی تولید روستایی مردم می باشند بنابراین طرح نیز درحوزه عمل این تعاونی ها اجرا می شود ومحل تامین اعتبار طرح از منابع داخلی شرکت ها است .

وی در پایان گفت:  تولید به عوامل متعددی بستگی دارد که آب یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار می باشد وبا توجه به شرایط بحرانی آب وکاهش کیفیت آب وخاک اکثر مناطق کشور یکی از اهداف طرح سیماب درمحصول پسته مدیریت ونجات تولید می باشد که قطعا بُعد مدیریتی منجر به بهبود تولید وکاهش هزینه ها خواهد شد.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی