چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ | Wednesday 17 April 2024

پروژه انتقال آب خلیج فارس  از ۲ سال قبل در حال اجرا است و در حال حاضر این خط لوله تا نزدیکی شهرستان انار هم رسیده است و به زودی قرار است این خط ۳۱۰  کیلومتر از سرچشمه رفسنجان تا چاردملو  اجرا شود

به گزارش ” انارما ” ؛ احمد انارکی محمدی روز گذشته ۴ آبان در جمع خبرنگاران بیان کرد: پروژه انتقال آب خلیج فارس به سیرجان، مس سرچشمه رفسنجان وچادرملوی یزد  از ۲ سال قبل در حال اجرا است که اجرای لوله گذاری ها تا ۸۶ درصد پروژه انجام شده و به سیرجان در حال اجرا است و اگر این لوله گذاری تا ۹۱ درصد انجام شود آب به سیرجان انتقال می یابد، برای رفسنجان هم در حال حاضر این پروژه تا  ۷۶ درصد انجام شده و تا به ۸۲ درصد که برسد آب به رفسنجان می رسد.

انارکی محمدی گفت در حال حاضر این خط لوله تا نزدیکی شهرستان انار هم رسیده و به زودی قرار است این خط ۳۱۰  کیلومتر از سرچشمه رفسنجان تا چاردملو  اجرا شود  ضمن اینکه خط لوله در این مسیر با ۳۰ متر  عرض است و تمام مسیر از بندرعباس تا چادرملوی یزد تملک شده است.

وی افزود: همچنین بخشی دیگر از  این آب که اضافه می آید برای تعادل بخشی آب های زیرزمینی تزریق می شود که برای کشاورزی نیز به مصرف برسد.

گفتنی است مدیر مالی پروژه انتقال آب خلیج فارس نیز اعلام کرده است : ۳ دستگاه آب شیرین کن در بندرعباس داریم که یکی انجام و نهایی شده  و دو تا هم در حال انجام است تا آب دریا را شیرین کرده ودر مسیر لوله قرار دهند.

لازم بذکر است متاسفانه ۱۳ شهر استان کرمان مشکل آب دارند و شهرستان انار نیز بدلیل آرسنیک بالای آب نیز با بحران آب مواجه شده است، بنابراین این مطالبه گری نیاز است تا برای استان کرمان سند جامع آب تهیه کنند و شهرستان انار را از این بحران نجات دهند.

انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

ناشناس یکشنبه 27 اکتبر 2019 - 12:28 ب.ظ

واقعا چگونه می توانیم مطالبه گری کنیم تا دیر نشده است؟

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی