شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024

طرح نهال‌کاری همگانی برای ایرانی سرسبز روز پنجشنبه با کاشت ۵۰۰نهال در کیلومتر۱۶ جاده انار-یزد با حضور جمعی از مسئولان شهرسان انار و دوستداران طبیعت برگزار شد

به گزارش ” انارما ” ؛ طرح نهالکاری همگانی به صورت همزمان در سراسر کشور در محل پروژه بیابانزدایی کیلومتر۱۶ جاده انار-یزد با حضور مسئولین شهرستان ، نیروی های انتظامی و بسیج سپاه ، همیاران طبیعت، انجمن آوای رویش ، هلال احمر ، شهرداری انار ، دانش آموزان و سایر گروه های مردمی برگزار شد.

حیدری پور رئیس اداره منابع طبیعی و آبیخیزداری شهرستان گفت : به منظور کنترل و کاهش اثرات طوفان و هجوم شنهای روان و نیز در خطر بودن جاده مواصلاتی انار – یزد در سالهای گذشته کانالهای رسوبگیر به طول ۶۳ کیلومتر با حجم عملیات خاکی۶۱۸۲۰متر مکعب در حاشیه جنوب غربی این جاده اجرا شد و اکنون کانالهای احداثی در سالهای گذشته از رسوب پر شده است و بستر مناسب برای کاشت نهال فراهم گردیده است.

وی خاطر نشان کرد همزمان با اجرای طرح نهالکاری همگانی اداره منابع طبیعی ۵۰۰ اصله نهال تاغ را در این تله های رسوبگیر کاشته شد و این نهالکاری در آینده با توجه به ایجاد پوشش گیاهی سبز در این منطقه باعث کنترل و جلوگیری باد از هجوم شن و ماسه به جاده را خواهد بود.

عکس و تهیه گزارش : نرگس طراغانی

 

انتهای پیام

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی