جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: در صورتی که میراث فرهنگی مالک آثار تاریخی باشد جهت واگذاری به بخش خصوصی همکاری لازم را به‌عمل خواهیم آورد و ضمن صدور موافقت اصولی، تعیین کاربری و ارائه تسهیلات نهایت همکاری را داریم.

به گزارش ” انارما ” ؛ ، اولین جلسه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی شهرستان انار باحضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان در انار برگزار شد.

علی زهرودی فرماندار انار در این جلسه با اشاره به نزدیکی به پایان سال و ورود مسافران به این شهرستان خواستار همکاری میراث فرهنگی استان برای ایجاد و تکمیل زیرساخت‌های لازم جهت جذب و اسکان مسافر شد.

فرماندار انار با اشاره به اخذ مجوز و احداث بالغ بر ۵ مجتمع خدمات رفاهی در محدوده شهرستان افزود: شهرستان انار به‌عنوان دروازه ورودی استان می‌تواند تاثیر بسزایی در رفاه مسافران برای استان داشته باشد.

فعالی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان اظهار کرد: روستای بیاض دارای ظرفیت خوبی برای گردشگری شهرستان بوده که می‌توان آن را به‌عنوان یک محور گردشگری تقویت و بازسازی کرد.

وی با تأکید بر لزوم حمایت جهت تکمیل و مرمت آثار تاریخی شهرستان انار تصریح کرد: بازسازی ارگ ساسانی از مهم‌ترین مطالبات مردم شهر انار است.

وی ادامه داد: در صورتی که میراث فرهنگی مالک آثار باشد جهت واگذاری به بخش خصوصی همکاری لازم را به‌عمل خواهیم آورد و ضمن صدور موافقت اصولی، تعیین کاربری و ارائه تسهیلات نهایت همکاری می‌کنیم.

فعالی بیان داشت: در صورتی که مالکیت آثار تاریخی متعلق به بخش خصوصی باشد و در نگهداری آن توسط مالک سهل‌انگاری صورت گیرد، ۶ ماه تا ۲ سال حکم حبس به ایشان صادر خواهد شد .

مساعدت در راه‌اندازی کمپ‌های مسافری و پیگیری رفع مشکل نیروی اداری میراث فرهنگی از دیگر صحبت‌های فعالی در این جلسه بود.

در این سفر یک روزه  از کاروانسرای بیاض، کارخانه پنبه بیاض ، بافت تاریخی بیاض، مسجد تاریخی این روستا، خانه قل‌هواللهی شاهم‌آباد، قلعه داوو آباد و آب انبار امین‌شهر، خانه‌های بوم‌گردی قربان‌آباد، یخدان انار، ارگ تاریخی انار، بادگیر مهدوی و خانه ابوالحسن‌خان انار بازدید شد.

عکس : اسماعیل یعقوبی

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی