پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور گفت: امکان استخدام دهیاران با توجه به تحمیل هزینه گزاف برای دولت مقدور نیست اما گام‌هایی جهت امنیت شغلی آن‌ها در دست اقدام است

به گزارش ” انارما ” ؛  مهدی جمالی‌نژاد در نشستی با شهرداران، شوراهای اسلامی و دهیاران این شهرستان اظهار داشت: مهمترین اقدامات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اخذ مصوبه لایحه ارزش افزوده برای شهرداری‌ها و دهیاری‌هاست و کلیه پیشنهادات این سازمان در بودجه ۹۸ محقق شده است.

جمالی نژاد معاون وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری و دهیاری ها و روسای شوراهای اسلامی با حضور نماینده ی مجلس انارکی محمدی و فرماندار شهرستان، شهردار و دهیاران این شهرستان گفت: در یک سالی که مشغول به کار شده ایم با وجود شرایط خاص کشور (نوسان، تحریم، تورم های افسارگسیخته سال گذشته.. ) اتفاقات بسیار خوبی برای دهیاری ها و شهرداری ها افتاده است
اما از از سال گذشته با نام سال طلایی یاد میکنیم زیرا در این یک سال بیش از ۴۵ مورد قانون و آیین نامه و دستورالعمل ها بی نظیر در کشور مصوب شد و برای اولین بار تمامی پیشنهاد‌های ما در سال ۹۸ محقق شد.

وی افزود در بودجه ۹۸ من باب  هزینه قیر از ۱۰۰ درصد ۵۸ درصد آن مربوط به راه و شهرسازی است و ۲۸ درصد توسط بنیاد مسکن برای دهیاری‌ها و ۱۷ درصد برای شهرداری اختصاص داده شده است که خوشبختانه در مصوبه هیئت وزیران که هفته پیش گرفته شد تا پایان سال ۴۰۰ میلیارد تومان در اختیار ما قرار خواهد گرفت و تا یک یا دوهفته ی اینده به حساب شهرداری و شوراهای شهر واریز خواهد شد.

معاون وزیر کشور در انار عنوان داشت: از دیگر اقدامات این سازمان پیگیری استخدام کارکنان شهرداری‌ها است که در کشور بالغ بر ۳۷ هزار دهیاری و بیش از یک هزار و ۳۰۰ شهرداری وجود دارد و متاسفانه امکان استخدام دهیاران با توجه به تحمیل هزینه گزاف برای دولت مقدور نیست اما گام‌هایی جهت امنیت شغلی آن‌ها در دست اقدام است.

وی گفت شهرداران و دهیاران می‌توانند از تسهیلات کم‌بهره برای خرید ماشین‌آلات سنگین و… ضمن درخواست، استفاده کنند.

احمد انارکی‌محمدی نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: شهرستان انار اولین شهر ورودی استان کرمان از سمت شمال است و قرارگرفتن این شهرستان در مرکز ثقل جاده ترانزیتی کشور موجب شده روزانه بیش از ۲۸هزار خودرو سبک و سنگین از این محور عبور کنند.

وی در ادامه خواستار تأمین ماشین‌آلات سنگین و  آتش‌نشانی پیشرفته شد.

گزارش و عکس : نرگس طراغانی

 

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی