جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان انار گفت فرآورده های خام دامی و مواد پروتئینی بسته بندی شده به مساحت ۲۰۰۰ مترمربع با اعتباری بالغ بر ۸۵۰ میلیون تومان در انار افتتاح شد و تعداد ۶ نفر مشغول به کار و فعالیت در این واحد شده اند

به گزارش ” انارما ” ؛ کامران شفائی سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان انار گفت : عرضه فرآورده های خام دامی و مواد پروتئینی بسته بندی شده علاوه بر مزیت اقتصادی به ارتقاء سطح بهداشت عمومی جامعه نیز کمک می کند. تغییر فرهنگ مصرف خانوارها به سوی مواد پروتئینی و فرآورده های خام دامی بسته بندی شده، علاوه بر رونق تولید و ارتقاء سطح بهداشت عمومی، با بکار گیری افراد در این واحدها در کاهش معضل اجتماعی بیکاری نیز موثر می باشد .

وی گفت: با توجه به استقرار فرهنگ بهداشتی در جامعه و گسترش این فرهنگ، یکی از اولویت های کاری دامپزشکی کمک به رونق تولید و راه اندازی و توسعه مراکز بسته بندی بهداشتی فرآورده های خام دامی و پروتئینی می باشد. اطلاع رسانی به مردم و مخاطبین از لحاظ رعایت بهداشت مواد غذائی و خرید آلایش دامی بصورت بسته بندی شده توسط دامپزشکی مثمر ثمر بوده و رضایت مردم را نشان می دهد.

این گونه فرآورده های بسته بندی شده که دارای لیبل و بر چسب اطلاعاتی تاریخ تولید و انقضاء که مورد بازدید بهداشتی کارشناسان و مسئولین فنی دامپزشکی نیز قرار می گیرد دارای اهمیت و توجه ویژه ای می باشد. یکی از وجه های مهم و قابل تأمل در بسته بندی فرآورده های خام و آلایش دامی و پروتئینی این است که مردم مطمئن می شوند مواد بسته بندی شده در کشتارگاه تهیه و به نوعی کشتار غیرمجاز نبوده و با توجه به بازرسی بهداشتی که توسط کارشناسان دامپزشکی انجام می شود به شکل مضاعف از نظر بهداشتی و بار میکروبی در وضعیت بسیار مناسبی قرار دارند و می توان به شهرستانها، استان های دیگر و حتی به خارج از کشور با رعایت موارد و نکات بهداشتی – قرنطینه ای و زنجیره سرد و … عرضه و صادر کرد .

وی افزود: در ایام دهه مبارک فجر یک واحد بسته بندی فرآورده های خام دامی و پروتئینی در شهرک صنعتی شهرستان انار که با حضور معاون محترم اقتصادی استاندار، فرماندار محترم و جمعی از مسئولین این شهرستان افتتاح گردید، این واحد در زمینی به مساحت ۲۰۰۰ مترمربع با اعتباری بالغ بر ۸۵۰ میلیون تومان از محل سرمایه گذاری بخش خصوصی و تسهیلات دولتی، بالغ بر ۵۰۰ تن سالانه، امکان بسته بندی را فراهم نموده است و تعداد ۶ نفر مشغول به کار و فعالیت شده اند. این واحد با رعایت همه موارد استاندارد و ضوابط بهداشتی و تحت نظر نظارت دامپزشکی احداث شده است. در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از مدیریت واحد بر تولید و عرضه فرآورده های خام دامی سالم و نقش دامپزشکی در زنجیره تولید تا مصرف اشاره شد. بسته بندی بهداشتی فرآورده های خام دامی نقش بسیار مهمی در تأمین بهداشت سلامت و کیفیت محصول دارد .

در پایان شفائی گفت: احداث واحدهای بسته بندی گوشت قرمز و سفید و سایر فرآورده های خام دامی علاوه بر ایجاد اشتغال و رونق تولید و توسعه اقتصادی، یک عامل محافظ و نگهداری کننده است که مواد غذائی را در برابر صدمات فیزیکی محافظت کرده و از آلودگی آنها طی مراحل حمل و نقل، نگهداری و توزیع جلوگیری می نماید.

 

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی