چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 24 April 2024

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا طرح بسیج مقابله با این بیماری از طریق بیماریابی خانه به خانه‌ در رفسنجان و انار در حال اجرا است.

به گزارش ” انارما ” ؛ دکتر احمد جمالی زاده گفت: طرح بسیج مقابله با کرونا از طریق بیماریابی خانه به خانه و آموزش خانوارها در مورد بیماری کرونا از طریق تماس تلفنی پرسنل بهداشتی با سرپرستان خانوار در رفسنجان وانار  از چند روز اخیر شروع شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان افزود: از آنجایی که اعضای هر خانوار در مرکز بهداشتی و یا خانه سلامت دارای پرونده سلامت است و در آن پرونده شماره تلفن فرد درج شده است در این طرح پرسنل بهداشتی پس از تماس با یکی از اعضای خانواده که یکی از والدین است در خصوص وضعیت بیماری در آن خانواده (وجود بیمار تب دار ) سوال کرده و آموزش های مورد نیاز شامل ضدعفونی کردن خانه، شستشوی مرتب دست و … را ارائه خواهند داد.

وی تصریح کرد: همچنین در مورد اینکه آیا در هفته های گذشته مسافرتی به خارج از شهرستان داشته یا خیر و آیا مهمانی از شهرهای دیگر به منزل آنان آمده یا خیر و در صورت وجود موارد مشکوک، تماس و پیگیری بعدی تا رفع احتمال خطر صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: لذا از مردم عزیز  و همشهریان درخواست می کنیم که همکاری لازم را داشته باشند البته لازم است مردم مواظب سوء استفاده افراد فرصت طلب باشند زیرا در این طرح هیچ هزینه ای از مردم دریافت نمی ‌شود  و سوالات نیز فقط در خصوص این بیماری است و سوالات غیر مرتبط پرسیده نمی شود.

جمالی زاده بیان کرد: در این طرح آموزشی در خصوص نحوه ضدعفونی سطوح در منزل و نکات مهم در هنگام خرید از جمله خرید نان داده خواهد شد.

گفتنی است، ۳۳ مرکز جامع خدمات سلامت، ۵ پایگه شهری و ۹۹ خانه بهداشت در رفسنجان و انار دائر است و خدمات بهداشتی و درمانی به ۳۴۰ هزار نفر جمعیت این دو شهرستان ارائه می دهند.

منبع : شبستان

پایان پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی