جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان انار گفت :در راستای مقابله با مخاطرات ناشی از آلودگی هایی نظیر کرونا ویروس از طریق فرآورده های خام دامی هر گونه قطعه بندی گوشت مرغ در مراکز عرضه شهرستان ممنوع می باشد و همشهریان محترم مرغ را بصورت بسته بندی تهیه و در منزل اقدام به قطعه بندی نمایند

به گزارش  ” انارما ” ؛ دکتر کامران شفائی سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان انار گفت : عرضه فرآورده های خام دامی و مواد پروتئینی بسته بندی شده علاوه بر مزیت اقتصادی به ارتقاء سطح بهداشت عمومی جامعه نیز کمک می کند. تغییر فرهنگ مصرف خانوارها به سوی مواد پروتئینی و فرآورده های خام دامی بسته بندی شده، باعث رونق تولید و ارتقاء سطح بهداشت عمومی می گردد .

وی گفت: با توجه به استقرار فرهنگ بهداشتی در جامعه و گسترش این فرهنگ، یکی از اولویت های کاری دامپزشکی کمک به رونق تولید و راه اندازی و توسعه مراکز بسته بندی بهداشتی فرآورده های خام دامی و پروتئینی می باشد. اطلاع رسانی به مردم و مخاطبین از لحاظ رعایت بهداشت مواد غذائی و خرید آلایش دامی بصورت بسته بندی شده توسط دامپزشکی مثمر ثمر بوده و رضایت مردم را نشان می دهد. این گونه فرآورده های بسته بندی شده که دارای لیبل و بر چسب اطلاعاتی تاریخ تولید و انقضاء که مورد بازدید بهداشتی کارشناسان و مسئولین فنی دامپزشکی نیز قرار می گیرد دارای اهمیت و توجه ویژه ای می باشد. یکی از وجه های مهم و قابل تأمل در بسته بندی فرآورده های خام و آلایش دامی و پروتئینی این است که مردم مطمئن می شوند مواد بسته بندی شده در کشتارگاه تهیه و به نوعی کشتار غیرمجاز نبوده و با توجه به بازرسی بهداشتی که توسط کارشناسان دامپزشکی انجام می شود به شکل مضاعف از نظر بهداشتی و بار میکروبی در وضعیت بسیار مناسبی قرار دارند.

وی افزود: در راستای مقابله با مخاطرات ناشی از آلودگی هایی نظیر کرونا ویروس از طریق فرآورده های خام دامی هر گونه قطعه بندی گوشت مرغ در مراکز عرضه شهرستان ممنوع می باشد و همشهریان محترم مرغ را بصورت بسته بندی تهیه و در منزل اقدام به قطعه بندی نمایند . از خرید و عرضه تخم مرغ بدون تاریخ تولید و انقضاء و هویت جدا خودداری کرده و در مراکز عرضه گوشت قرمز هر گونه فرآوری و طعم دار کردن گوشت ممنوع و چرخ کردن گوشت فقط بنا به درخواست متقاضی و در حضور مشتری با رعایت ضوابط بهداشتی مجاز می باشد . عرضه ماهی در مراکز عرضه بایستی بصورت بسته بندی صورت گیرد و مردم از خرید ماهی از خودروهای سیار و دوره گرد و دستفروش اکیدا اجتناب نمایند . اهمیت مصرف فرآورده های خام دامی و پروتئینی بهداشتی که دارای بسته بندی و هویت شناسنامه ای می باشند علاوه بر ایجاد اشتغال و رونق تولید و توسعه اقتصادی، یک عامل محافظ و نگهداری کننده است که مواد غذائی را در برابر صدمات فیزیکی، میکروبی و … محافظت کرده و از آلودگی آنها طی مراحل حمل و نقل، نگهداری، توزیع و عرضه جلوگیری می نماید .

در پایان دکتر کامران شفائی از همشهریان محترم خواست کلیه موارد بهداشتی را در هنگام خرید رعایت نموده و از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی که مورد تأئید دامپزشکی می باشند اقلام مورد نیاز خود را تهیه نمایند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در مراکز عرضه و سطح شهر به واحد بازرسی و نظارت بهداشتی شبکه دامپزشکی شهرستان انار با شماره تلفن های ۳۴۳۸۷۸۶۰ و ۳۴۳۸۶۶۹۵ اطلاع داده تا با متخلفین طبق قوانین سازمان دامپزشکی کشور  برخورد لازم صورت گرفته و به مراجع محترم قضائی معرفی گردند.

انتهای پیام/

 

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی