سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024

یک خانواده کار آفرین موفق در زمینه اشتغال ۲۵ نفر را در این شهرستان مهیا کرده است

به گزارش ” انارما ” ؛ یک خانواده ۵نفره خلاق و کارآفرین، در روستای صفائیه شهرستان انار با راه اندازی سه طرح ساده تولیدی برای ۲۵ نفر از همشهریان خود، شغل و درآمد ایجاد کرده است.

خانم حسینیان به همراه خانواده چندسالی است که وارد عرصه کار آفرینی شده اند و تا امروز با همه فراز و نشیب های اقتصادی کشور سعی کرده اند به فعالیت خود ادامه دهند.

عصمت سادات حسینیان مادر خانواده در خصوص اشتغالی زایی به خبرنگار انارما گفت: در زمانی که رهبر انقلاب سال را به نام اقتصاد مقاومتی بیان کردند با استفاده از رهنمود های این امام در زمینه اقتصاد مقاومتی و با همکاری وهمیاری خانواده قدم به سمت فعالیت های اشتغالزایی گذاشتیم و در زمان شروع فعالیت با دریافت یک وام اقتصاد مقاومتی صد میلیون ریالی از سپاه شهرستان انار فعالیت را در حوزه کارگاه قالی بافی و شیرینی پزی آغاز کردم.

وی در خصوص مشکلات پیش رو خاطرنشان کرد : با رونق گرفتن کارگاه شیرینی پزی ، مراحل قانونی تهیه برند را طی شد و پس از دو سال با همان برند محصولات خود را تولید و توزیع کردیم اما متاسفانه سال گذشته جهت تمدید برند، مسئولان مربوطه جلوی پای ما سنگ انداختند و عنوان کردند که  مکان کارگاه تولیدی مناسب نیست در صورتی که کارگاه با نظارت همان مسئولان ساخته شده بود و حال امیدواریم مشکلات واحدهای تولیدی از سوی متولیان امر در اسرع وقت برطرف شود.

مادر خانواده کارآفرین موفق اناری گفت : با وجود مشکلات پیش رو  اما با  استواری و مقاومت به فعالیت خود ادامه دادیم و هم اکنون علاوه بر کارگاه شیرینی پزی یک کارگاه قالی بافی با چهار دستگاه در محل پایگاه مقاومت بسیج روستا دایر کردیم و فرزندم نیز  از سال گذشته وارد عرصه پرورش شترمرغ در روستا شده است که توسط خانواده مدیریت میگردد.

خانواده علیپور بصورت یک زنجیره تولید مشغول به فعالیت هستن و علاوه بر فعالیت های اشتغالزایی در روستا به فعالیت های قرآنی ازجمله تاسیس دارالقران فاطمه النبی و پیش دبستانی قرانی اقدام نموده اند تا کودکان روستا از آموزه های قرانی بهره مند شوند.

خانم حسینیان به خبرنگار ما ابراز کرد: صفر تا صد کار در مسیری ناهموار و در شرایط سخت وبه کمک خانواده و به امید رسیدن به هدف طی کرده ایم تا توانستم نیرو های بیشتری برای اشتغال زایی جذب کنیم ، اوایل شروع کار در کارگاه قالی بافی و شیرینی پزی فقط با سه نفر شروع کردیم به الحمدالله در حال حاضر بیش از ۲۵نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در حال فعالیت هستند.

وی در پایان از جوانان جویای کار میخواهد با توجه به نام سال به سمت اشتغال زایی در عرصه های مختلف بروند وقبل از هرکاری هدفشان را مشخص و هرگز ناامید نشوند.

انتهای پیام/

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

بازدید مدیرکل تبلیغات اسلامی استان از مسجد تاریخی خواجه شریف انار

به گزارش پایگاه خبری “انارما”، حجت الاسلام والمسلمین شهابی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمان در بدو ورود به شهرستان انار باحضور درحرم امامزاده محمد صالح به مقام این آستان مقدس و شهیدان سر ...

یادداشت های خصوصی