سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان انار: طبق بازرسی های انجام شده از مراکز عرضه فراورده خام دامی در سه ماهه اول سالجاری بیش از ۷۴۸ کیلوگرم فرآورده خام دامی فاسد، تاریخ گذشته و غیرقابل مصرف کشف و ضبط و معدوم گردید

به گزارش ” انارما ” ؛ کامران شفائی سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان انار گفت: یکی از وظایف مهم و حساس و خطیر دامپزشکی، حفظ، حراست و تأمین و ارتقاء امنیت غذائی و سلامت جامعه می باشد که کارشناسان مجرب واحد نظارت اداره دامپزشکی شهرستان انار بصورت مستمر از واحدهای عرضه فرآورده های خام دامی و پروتئینی، رستورانها، کبابی ها و … بازدید کرده و در صورت مشاهده تخلف بهداشتی با آنها برخورد قانونی صورت می گیرد.

وی گفت: بازرسی های بهداشتی این اداره در ایامی که عرضه فرآورده های خام دامی و پروتئینی افزایش می یابد مثل ایام نوروز، ماه مبارک رمضان، عید سعید قربان، ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و … تشدید یافته و بصورت طرح های ویژه انجام می گیرد که در بازرسی های انجام شده از این مراکز عرضه در سه ماهه اول سالجاری بیش از ۷۴۸ کیلوگرم فرآورده خام دامی فاسد، تاریخ گذشته و غیرقابل مصرف کشف و ضبط و معدوم گردید.

ایشان در خصوص مخاطرات بهداشتی مصرف فرآورده های خام دامی غیرقابل مصرف، تأکید کرد: همشهریان محترم در هنگام خرید این فرآورده ها به تاریخ تولید و انقضای محصول که بر روی لیبل و برچسب آنها درج شده دقت کافی داشته و از خرید فرآورده هایی که رنگ و بوی غیر طبیعی و غیر متعارف دارند پرهیز کنند.

دکتر کامران شفائی در پایان از شهروندان گرامی خواست که فرآورده های خام دامی و پروتئینی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و مورد تأئید دامپزشکی تهیه نمایند و به هیچ وجه از افراد دوره گرد، دست فروش و خودروهای سیار که در سطح شهر اقدام به عرضه فرآورده های خام دامی می کنند خریداری ننموده و در صورت مشاهده هر گونه تخلف و مورد مشکوک را به واحد نظارت اداره دامپزشکی شهرستان انار با شماره تلفن های ۳۴۳۸۷۸۶۰ و ۳۴۳۸۶۶۹۵ اطلاع داده و یا مراجعه نمایند تا با متخلفین طبق دستورالعمل های سازمان دامپزشکی کشور برخورد قانونی صورت گیرد و در صورت لزوم به مراجع قضائی معرفی گردند. وی همچنین از کلیه تولید کنندگان و عرضه کنندگان فرآورده های خام دامی این شهرستان که با رعایت موازین بهداشتی موجبات سلامت جامعه را فراهم میکنند تقدیر و تشکر نمود .

 

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

انار را در شب باید دید

به گزارش پایگاه خبری انارما، شهرداری انار در آستانه نوروز ۱۴۰۳ اقدامات گسترده‌ای با احداث المان و طرح های بومی برای زیباسازی شهر انار انجام داده است. جلوه های بصری این المان ها، شب های شهر انار را دید ...

یادداشت های خصوصی