سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024

مجید پوداتات رئیس بهزیستی شهرستان انار در گفت و گو با خبرنگار انارما با گرامیداشت هفته بهزیستی گفت: بهزیستی یک سازمان تخصصی است که بر خلاف اشتباه رایج اکثریت مردم و حتی مسئولین یکی از رسالت های مهم بهزیستی بحث پیشگیری است و تنها  ۹۰درصد حوزه کاری بهزیستی مربوط به آموزش و پیشگیری می باشد. پوداتات […]

مجید پوداتات رئیس بهزیستی شهرستان انار در گفت و گو با خبرنگار انارما با گرامیداشت هفته بهزیستی گفت: بهزیستی یک سازمان تخصصی است که بر خلاف اشتباه رایج اکثریت مردم و حتی مسئولین یکی از رسالت های مهم بهزیستی بحث پیشگیری است و تنها  ۹۰درصد حوزه کاری بهزیستی مربوط به آموزش و پیشگیری می باشد.

پوداتات در خصوص تعداد افراد تحت پوشش بهزیستی در انار گفت: نزدیک به ۱۰۰۰ نفر در حوزه های ناتوانی های جسمی که شامل نابینایی ،ناشنوایی ،معلولین ، بیماران ذهنی  و ضایعه های نخاعی و همچنین در بخش امور اجتماعی که شامل زنان سرپرست خانوار و ببی سرپرست است  تحت پوشش بهزیستی شهرستان  انار می باشند.

رئیس بهزیستی انار  به اجرای طرح شنوایی و بینایی سنجی نوزادان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در بحث شنوایی و بینایی هر چه در سن پایین تر بیماری و مشکل یافت شود درمان ان سریع تر و راحت تر انجام میشود، نوزادان تازه به دنیا امده با همکاری شبکه بهداشت و درمان غربال میشوند این طرح با برنامه ریزی های انجام شده ، تا زمانیکه نوزادان مورد سنجش تست شنوایی  قرار نگیرند شناسنامه برای آنها از سوی ثبت احوال صادر نمی شود.

وی همچنین در خصوص طرح بینایی سنجی کودکان ۳تا۶سال با بیان اینکه در سال گذشته نزدیک به ۲هزار نفر از کودکان اناری مورد سنجش قرار گرفته اند گفت: این طرح به طور منظم و هفتگی در سطح شهرستان انار اجرا می شد به طوری که در ۳ ماهه سال گذشته نزدیک به ۵۰۰ کودک غربال شدند اما با وجود شیوع کرونا طرح بینایی سنجی به تعویق افتاده است و به محض شروع دوباره این طرح در پیام رسانها و در سایت انارما اطلاع رسانی خواهیم کرد.

پوداتات افزود: اورژانس اجتماعی شهرستان انار نزدیک به یک سال است در فضایی مناسب راه اندازی شده است در مرکز اورژانس اجتماعی شهرستان انار ، هر چند معضلات اجتماعی در شهرستان انار وجود دارد اما نسبت به شهرستان های دیگر بسیار کمتر است با این حال تیم هایی متشکل از روانشناس و مشاور، خدمات مورد نیاز مخاطبان خود را ارائه می دهند.

وی گفت : این مرکز با شماره ۱۲۳ آماده پاسخگویی و ارائه خدمات مشاوره ای و دیگر خدمات مددکاری و … به مردم شهرستان انار است.

رئیس بهزیستی شهرستان انار اضافه کرد: با توجه به تقاضاهای مردمی، خدمات صدای مشاور ۱۴۸۰ بهزیستی نیز ارائه می شود و فرآیند نظارتی آن نیز توسط سوپروایزرها انجام می شود.

پوداتات تاکید کرد: تمام تماس های مردمی با خط صدای مشاور ۱۴۸۰، محرمانه و امن است و افراد می توانند مشکلات و مواردی که طرح کردن آنها به صورت حضوری برایشان مشکل است، به صورت تلفنی با مشاوران درمیان بگذارند.

رئیس بهزیستی انار به فعالیت این نهاد در زمینه اشتغال زایی برای افراد تحت پوشش گفت:  برای معلولین و افراد تحت پوشش بر اساس توانایی ها و تخصصی که دارند بعد از ارزیایی و اعطای مدرک ، تسهیلات بانکی بلاعوض و یا مدت دار پرداخت میشود.

وی در پایان این خصوص بیان کرد: در سال گذشته نزدیک به یک میلیارد ریال وام خود اشتغالی برای مدد جویان واجد شرایط در نظر گرفته شد و لازم بذکر است محدودیت سنی برای تحت پوشش قرار گرفتن بهزیستی وجود ندارد و در بعضی موارد تا زمانی که زنده هستند تحت پوشش و حمایت بهزیستی می باشند.

گزارش و عکس : علیرضا زمانی

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

یادداشت های خصوصی