سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024

کمیته اطلاع‌رسانی ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا،اطلاعیه شماره یک خود را با تاکید ویژه بر رعایت دقیق و کامل دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم، سخنرانان و مسؤولان هیئات مذهبی، تکایا و حسینیه‌ها در ایام ماه محرم منتشر کرد.

به گزارش انارما ، کمیته اطلاع‌رسانی ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا، با توجه به نزدیک شدن ایام محرم و برگزاری آیین‌های سوگواری سیدوسالار شهیدان، اطلاعیه شماره یک خود را با تاکید ویژه بر رعایت «دقیق و کامل دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم، سخنرانان و مسئولان هیئات مذهبی، تکایا و حسینیه‌ها» در ایام ماه محرم منتشر کرد.

۱٫ برگزاری مراسم عزاداری عمومی در فضاهای سربسته صرفاً در ایام مشخص شده و ساعات محدود و در مساجد، حسینیه ها و تکایایی مجاز است که به تشخیص کارگروه استانی دارای شرایط مناسب بهداشتی و مدیریتی هستند.

۲٫ برگزاری مراسم در اماکن مجاز صرفا با رعایت اصول «کاهش زمان مراسم، تراکم حداقلی، آلودگی زدایی منظم، رعایت فاصله یک و نیم متر و استفاده مستمر و همگانی از ماسک» انجام می شود.

۳٫ مسؤول برگزاری مراسم عمومی باید نسبت به رعایت کامل ضوابط بهداشتی، تعداد شرکت کنندگان، زمان برگزاری و نحوه پذیرایی متعهد شود.

۴٫ هیچ گونه پذیرایی در جریان برگزاری مراسم عزاداری و پس از آن انجام نمی شود و اطعام و نذورات صرفاً مطابق دستورالعمل های بهداشتی در پخت و پز و بسته بندی به صورت بیرون بر و در ظروف غیر مشترک و یک بار مصرف توزیع می شود.

۵٫ صدا و سیما و نهادهای تبلیغی و مردمی نسبت به ارائه برنامه های ابتکاری مناسب وضعیت فعلی کشور و تقویت فضای معنوی و فرهنگ عاشورایی در فضای تبلیغاتی و مجازی اقدام کنند.

۶٫ کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد ملی با هماهنگی همه دستگاه های اجرایی و مردمی به ویژه رسانه ها، صدا و سیما و هیئات مذهبی نسبت به آماده سازی افکار عمومی و ارائه آموزش های بهداشتی ویژه ایام عزاداری اقدام می‌کند.

 

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

برگزاری آیین گرامیداشت روز درختکاری در پارک طبیعت انار

آیین کاشت نهال به مناسبت روز درختکاری در پارک طبیعت در ورودی شهر انار روبروی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد. ...

یادداشت های خصوصی