شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024

فرماندار شهرستان انار گفت: در هفته دولت ۲۱ طرح در شهرستان انار به مبلغ ۲۴ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی می شود.

به گزارش ” انارما ” ؛ علی زهرودی فرماندار شهرستان انار در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته دولت و روز پزشک، اظهار کرد: از سال ۹۳ طرح صنعتی و خدماتی به ارزش ۳۸۰ میلیارد تومان در شهرستان انار راه اندازی گردید که از این تعداد طرح ۱۹۲۰ نفر در کارگروه اشتغال این شهرستان تصویب شده است.

زهرودی گفت:میزان تولید و برداشت پسته در این شهرستان طی سال زراعی گذشته نسبت به مدت مشابه افزایش داشته و سطح برداشت باغات پسته شهرستان انار از یک تن در هر هکتار به ۱٫۷ تن در هر هکتار رسیده است.

فرماندار انار به توسعه واحد های گلخانه ای و مجتمع گلخانه ای در شهرستان  نیز اشاره کرد و افزود:  در زمینه ترویج کشت زعفران و کشت محصولات گلخانه ای و سایر کشت های هیدروپونیک اقدامات مناسبی در جهت تغییر الگوی کشت و خاموشی چاه موتور ها صورت گرفته و تاکنون تعداد ۵ واحد گلخانه ای در سطح شهرستان راه اندازی شده که به پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد رسیده است و با راه اندازی آن تولید محصولات خارج از فصل در شهرستان افزایش یافته است.

این مقام مسئول افزود: در طول این مدت ۸۱۰ فقره تسهیلات تعمیری مسکن و تسهیلات احداثی مربوط به مقاوم سازی در این شهرستان به متقاضیان اعطا شد.

زهرودی فرماندار انار گفت: ۶۱ واحد مسکونی مددجویان بهزیستی و ۳۵ باب منزل برای مددجویان کمیته انداد در سطح این شهرستان در حال ساخت است تا بتوان این قشر محروم را صاحب خانه و از منزل مسکونی مقاوم بهره‌مند کرد.
فرماندار انار در این نشست افزود در راستای تامین اجرای طرح های عمرانی شهرستان انار، اداره راه و شهرسازی طی قرارداد واگذاری، تعداد ۵۲۰قطعه زمین با کاربری مسکونی در حال واگذاری می باشد و این اقدام که در جهت تسریع اجرای طرح های عمرانی شهرستان  و تامین زمین معوض مورد نیاز این طرح ها صورت پذیرفته می تواند در پیشرفت و آبادانی شهر نقش موثر و سازنده ای را نیز داشته باشد .
 فرماندار انار در خصوص پاسخ سوال خبرنگار انارما در مورد افتتاح اداره تعزیرات عنوان کرد : محل اداره تعزیرات حکومتی شهرستان انار آماده بهره برداری است و فرمانداری به تعهدات خود جهت راه اندازی آن عمل کرده اما مقام مسئولی که باید از سوی اداره کل تعزیرات حکومتی استان معرفی گردد مشخص نشده است با این حال تا قبل از مشخص شدن مسئول تعزیرات در انار هموطنان می‌توانند شکایات خود را از طریق سامانه تلفنی ۱۲۴ به سازمان کل تعزیرات استان اعلام نمایند.
به گفته وی سه طرح فولادی کارخانه ذوب فولاد ، فولاد اسفنجی و منگنز در حال پیگیری بوده و تعریض نیمی از مسیر جاده انار – امین شهر صورت گرفته و مابقی در حال پیگیری است.
فرماندار شهرستان انار همچنین با بیان اینکه در هفته دولت ۲۱ طرح در شهرستان انار به مبلغ  ۲۴ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی می شود، یادآور شد: افتتاح زمین های چمن مصنوعی گلشن و امین شهر، پرورش بوقلمون ۶۳۰۰ قطعه ای با ۵ نفر اشتغالزایی ، رستوران سنتی بیاض با ۴ نفر اشتغال، یک طرح تولیدی با ۱۵ نفر اشتغالزایی و … از جمله این طرحها هستند.
زهرودی فرماندار انار در ادامه در خصوص تعریض نیمی از جاده انار-امینشهر گفت:  نیمی از هردوباند ساخته شده است در ابتدا این پروژه قرار بود فقط تعریض و روکش آسفالت انجام شود که با بررسی‌های انجام شده زیرسازی این جاده دچار مشکل بوده که با عتبار جدید امسال در حال حاضر اداره راه موافقت نامه‌اش را مبادله کند مناقصه‌ای برگزار می‌کند و پیمانکار جدید ادامه کار را از مهرماه آغاز خواهد کرد.
انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی