پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024

مدیر مرکز آموزش بهورزی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: در شهرستان های رفسنجان و انار ۹۱ خانه بهداشت فعال است ۱۸۴ بهورز در خانه های بهداشت این دو شهرستان خدمات ارائه می دهند.

به گزارش ” انارما ” ؛ سوسن ابوالهادی مدیر مرکز آموزش بهورزی و کارشناس مسئول آموزش بهورزی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با گرامیداشت دوازدهم شهریور روز بزرگداشت بهورز اظهار کرد: بهورزان مدافعین گمنام عرصه سلامت روستا هستند و تمامی مراقبت‌های روستا توسط بهورزان انجام می شود.

وی تصریح کرد: در شهرستان های رفسنجان و انار با ۱۳۴ هزار نفر جمعیت روستایی ۹۱ خانه بهداشت فعال است که ۱۳ خانه بهداشت متعلق به شهرستان انار است و ۱۸۴ بهورز در خانه های بهداشت این دو شهرستان خدمات ارائه می دهند.

ابوالهادی مراقبت های مادران باردار، مراقبت های پیش، حین و پس از زایمان، بهبود تغذیه و مراقبت از کودکان و ایمن سازی و پیشگیری از بیمارهای واگیردار را از جمله خدمات بورزان در خانه های بهداشت عنوان کرد و گفت: شعار بهداشت جهانی حمایت همگانی از مدافعان سلامت است که علاوه بر نیروهای درمانی نیروهای بهداشتی از جمله بهورزان را هم در بر میگیرد.

وی تصریح کرد:۴۳۹ مورد جلسات کمیته ها و ۸۹۸ مورد جلسات آموزشی برای افراد در روستا برگزار و ۵۵۹ مورد بنر اموزشی در سطح روستاها نصب شده است.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی