جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان انار گفت فاز اول واکسیناسون تب برفکی در سالجاری در جمعیت دام سنگین ( گاو و گوساله ) در شهرستان انار از اواسط تیر ماه سالجاری آغاز و به مدت یکماه ادامه داشت.

به گزارش ” انارما ” ؛ کامران شفائی سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان انار گفت: تب برفکی یکی از بیماری های ویروسی و واگیر می باشد که  می تواند خسارت زیادی را به دامداران و صنعت دامداری منطقه وارد کند.

شفائی بیان کرد : از علائم قابل ذکر این بیماری می توان به وجود تاول در دهان و بین سم ها و پستان ها، آبریزش از دهان، لنگش، عدم تمایل به خوردن غذا و کاهش شدید وزن، کاهش تولید شیر و گوشت، سقط جنین و مرگ و میر در گوساله ها اشاره کرد .

وی همچنین اضافه کرد : فاز اول واکسیناسون تب برفکی در سالجاری در جمعیت دام سنگین ( گاو و گوساله ) در شهرستان انار از اواسط تیر ماه سالجاری آغاز و به مدت یکماه ادامه داشت که این فاز توسط دو بخش دولتی و خصوصی انجام گرفت. از تعداد ۱۲۵۰ رأس دام سنگین، تعداد ۶۵۰ رأس توسط بخش دولتی و تعداد ۶۰۰ رأس توسط بخش خصوصی تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفتند.

دکتر کامران شفائی در پایان از دامداران محترم شهرستان انار خواست در اجرای هر چه بهتر طرح واکسیناسیون دام ها با اکیپ های عملیاتی مایه کوبی اداره دامپزشکی این شهرستان و بخش خصوصی همکاری نموده تا پوشش صد در صدی واکسیناسیون محقق گردد و از ورود دام های قاچاق، مشکوک و آلوده به بیماری به گله خود جدا خودداری کرده و کلیه مسائل بهداشتی و قرنطینه ای دامپزشکی را رعایت نمایند و در صورت مشاهده علائم بیماری و موارد مشکوک در دام، سریعا به واحد مبارزه اداره دامپزشکی شهرستان انار با شماره تلفن های ۳۴۳۸۶۶۹۵ و ۳۴۳۸۷۸۶۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی