سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024

امام جمعه رفسنجان گفت: دوچرخه سواری از نظر شرعی هم حرمت ذاتی ندارند اما از آنجا باعث تحریک مردان، ایجاد مزاحمت برای بانوان و پایین آمدن شان و شخصیت بانوی دوچرخه سوار می شود حرام است.

به گزارش ” انارما ” ؛ امام جمعه رفسنجان در گفتگو با خانه خشتی بیان کرد: دوچرخه سواری برای بانوان حرمت ذاتی شرعی ندارد مثل شرب خمر نیست، شراب خوردن حرام و حرمت ذاتی دارد، اما بعضی از کارها مانند دوچرخه سواری حرمت ذاتی ندارد ولی یک تکلیف عارضه بر روی آن می آید و آن را حرام یا حلال می کند.

وی افزود: دوچرخه سواری توجیه زیست محیطی، ترافیکی، بهداشتی و ورزشی دارد از نظر شرعی هم حرمت ذاتی ندارند اما از آنجا باعث تحریک مردان، ایجاد مزاحمت برای بانوان و پایین آمدن شان و شخصیت بانوی دوچرخه سوار می شود حرام است.

حجت الاسلام عسکری گفت: به فرض مثال اینکه از من امام جمعه کارهایی انجام شود که مردم این کار را نمی پسندند در حالی که نه حرمت شرعی و نه مانعی دارد اما از دید مردم این کار برای بنده مناسب نیست.

وی با اشاره به فتوی مقام معظم رهبری که فرمودند” دوچرخه سواری بانوان در ملاعام و دید نامحرم حرام است”، گفت: در تلاش هستیم مکان مناسبی برای دوچرخه سواری بانوان آماده کنیم که در معرض دید نامحرم نباشد و حتی مکان هایی تعبیه شود و دوچرخه هم خریداری و در اختیار بانوان قرار گیرد تا در فضای مناسب دوچرخه سواری کنند.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

بازدید مدیرکل تبلیغات اسلامی استان از مسجد تاریخی خواجه شریف انار

به گزارش پایگاه خبری “انارما”، حجت الاسلام والمسلمین شهابی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمان در بدو ورود به شهرستان انار باحضور درحرم امامزاده محمد صالح به مقام این آستان مقدس و شهیدان سر ...

یادداشت های خصوصی