سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024

مدت‌هاست که تجمع سگ‌های ولگرد در کوچه‌ها و خیابان‌های شهر و روستاهای این شهرستان به یک معضل بزرگ تبدیل شده و برای مردم رعب و وحشت به ارمغان آورده است.

به گزارش ” انارما ” ؛ نژادباقری مدیرگروه بیماری‌های واگیر و غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با نگاهی  به آمار حیوان‌گزیدگی و مقایسه این آمار طی سال‌های ۹۶ تا ۹۹ عنوان کرد: سال ۹۶ تعداد حیوان‌گزیدگی در شهرستان انار ۱۲۸ مورد بوده که در سال ۹۷ به ۱۳۳ مورد در انار افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: سال ۹۸ تعداد ۱۶۳ مورد در انار حیوان گزیدگی داشته ایم که از ابتدای سال ۹۹ تا کنون۵۰ حیوان‌گزیدگی در انار اتفاق افتاده است.

با نگاهی به این آمار شاهد افزایش موارد حیوان‌گزیدگی طی این سال‌ها هستیم که به نظر می‌رسد افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد هم در این زمینه نقش پررنگی دارد.

لازم بذکر است همه باید در خصوص سگ های ولگرد خصوصا ارگان های شهرداری، بخشداری‌، دهیاری‌ها و شوراها در این زمینه فعالیت کنند که چرا سگ‌هایی که از دیگر مناطق و یا روستاها روانه شهر می‌شوند سامان‌دهی و پلاک‌گذاری نمی شوند.

 

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

بازدید مدیرکل تبلیغات اسلامی استان از مسجد تاریخی خواجه شریف انار

به گزارش پایگاه خبری “انارما”، حجت الاسلام والمسلمین شهابی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمان در بدو ورود به شهرستان انار باحضور درحرم امامزاده محمد صالح به مقام این آستان مقدس و شهیدان سر ...

یادداشت های خصوصی