جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024

رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان کرمان در نشست ویدئو کنفرانسی اصحاب رسانه گفت: مردم برای پیشگیری از سرقت ها، پول و طلاجات خود را در صندوق امانات بانک ها بگذارند.

به گزارش ” انارما ” ؛  سرهنگ علیرضا پریور صبح امروز سه شنبه ۸ مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه به صورت ویدئو کنفرانس در دفتر فرماندهی انتظامی شهرستان انار افزود: به منظور کاهش  و جلوگیری از سرقت ها نیاز به مسئولیت پذیری مردم و نیز توسعه استفاده از تجهیزات ایمنی بازدارنده از جمله دوربین و دزدگیر داریم.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان کرمان اظهارداشت: یکی از سیستم های مدرن مرکز هشدار الکترونیک (مها) است که در این سیستم اگر فردی با اجبار به مغازه، منزل و محل کار افراد شود به مرکز ۱۱۰ اصلاع رسانی شده و نزدیک ترین واحد فعال پلیس در محل حضور پیدا می کند.

سرهنگ پریور ادامه داد: اگر قرار است سرقت کنترل شود، باید فقر، تورم، اعتیاد و احساس بی عدالتی کنترل شود و پلیس باید کاری کند که شرایط وقوع را به حداقل ممکن رسانده و هزینه انجام کار را برای افراد بالا ببرد.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان کرمان افزود: صندوق امانات بانک ها برای همین به وجود آمده که امنیت حداکثری در بانک ها وجود دارد و متاسفانه استقبال از صندوق امانات در استان کرمان در حداقل ممکن است.

سرهنگ پریور با اشاره به سرقت منازل در کرمان گفت: در استان ما میل به استفاده از صندوق امانات بانک ها کم است و یکی از دلایل آن عدم اطلاع رسانی درست است.

وی در ادامه به موضوع سرقت خودروها نیز اشاره و بیان کرد: با افزایش قیمت ها از جمله قیمت خودرو با آمار قابل توجه سرقت خودروها مواجه هستیم و سئوال این است چرا خودروها به سادگی سرقت می شوند؟
رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان گفت:  نخستین علت این است که سیستم امنیتی مناسبی توسط خودروسازان برای خودرو تعبیه نشده و طبق آمار ۶۶.۹ درصد خودروهای سرقت شده در شهر کرمان مربوط به پراید است.

پریور خاطرنشان کرد: ۸.۹ درصد سرقت خودروها مربوط به پژو، ۲۸.۱ درصد مربوط به وانت مزدا،  حدود ۲ درصد مربوط به سمند و ۲.۳ درصد مربوط به پیکان است.

عکس : طراغانی

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی